تامین اجتماعی در دولت تدبیر وامید به نقطه قوت تبدیل شده است

Posted on Posted in دسته‌بندی نشده


به گزارش ایرنا از اعلام روز شنبه سازمان تامین اجتماعی، سیدتقی نوربخش پس از بازدید از واحدهای مختلف شعبه ٣٣ در جلسه ای که با حضور مسئولان واحدهای این شعبه و مدیران اداره کل غرب تهران بزرگ برگزارشد، اظهار داشت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب تاکید فرمودند، در کشور ما با توجه به امکانات و پتانسیل های فراوان موجود، هیچ کار لاینحلی وجود ندارد و این فرمایش معظم له به خوبی در سازمان تأمین اجتماعی قابل مشاهده است.
نوربخش با اشاره به رای اعتماد مجدد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در روزهای گذشته، گفت: سازمان تأمین اجتماعی در دولت قبل منجر به استیضاح و تغییر دو وزیر شده است اما در دوره فعلی شاهد بودیم که اکثریت نمایندگان و حتی بسیاری از موافقان استیضاح کارآمدی و فعالیت صحیح این سازمان را تأیید می کردند.
وی ادامه داد: سازمانی که در ادوار قبل به پاشنه آشیل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تبدیل شده و محل ایجاد حاشیه های گوناگون بود، در این دولت نقطه قوت این مجموعه است و اکثریت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و ذی نفعان از خدمت رسانی این مجموعه رضایت دارند.
نوربخش با بیان اینکه دریافت پنج هزار میلیارد تومان از بدهی دولت طی ماه های آخر سال اقدامی بزرگ محسوب می شود، گفت: از دوماه قبل برای دریافت این مطالبات پیگیری ها را آغاز کردیم و دریافت این بخش از بدهی ها منجر به تسویه بخش قابل توجهی از مطالبات مراکز درمانی طرف قراردادخواهد شد.
وی در ادامه تصویب پرداخت ٥٠ هزارمیلیارد تومان دیگر از مطالبات سازمان تأمین اجتماعی در بودجه سال ٩٧ را اقدامی بسیار بزرگ ارزیابی کرد و اظهار داشت: این مبالغ در راستای ارتقاء خدمات و حفظ کرامت بیمه شدگان و بازنشستگان هزینه می شود.
وی با بیان اینکه تحولات سیاسی واجتماعی و همچنین وضعیت اقتصادی کشور بر عملکرد سازمان تأمین اجتماعی تأثیرگذار است، گفت: در سال ٩٦ شاهد برگزاری انتخابات شکوهمند ریاست جمهوری به عنوان یکی از تحولات بزرگ سیاسی بودیم و در عرصه اقتصادی نیز شاهد مسائل زیادی بودیم اما در کنار تمامی این موضوعات خدمات سازمان تأمین اجتماعی به نحو مطلوب و در موعد قانونی انجام شد.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه در سال ٩٦ تمامی تعهدات این سازمان به خوبی انجام شده است، گفت: در این سال، عیدی بازنشستگان ٥ روز زودتر از سال گذشته پرداخت شده است و درباره مراکز درمانی طرف قرارداد نیز در شرایط مناسب تری نسبت به سال گذشته هستیم.
وی از بازسازی ساختمان شعبه ٣٣ تهران در مدت کوتاه و فراهم شدن امکان خدمت رسانی مناسب به مردم در این واحد تشکر کرد و گفت: وضعیت سابق این ساختمان قبل از بازسازی نامناسب بود اما با اقدامات انجام شده این در شعبه، امکان خدمت رسانی مناسب فراهم شده است.
قائم موهبتی، معاون امور استانهای سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: ساختمان شعبه ٣٣ تهران در زمانی کوتاه و با کمترین هزینه با تلاش خستگی ناپذیر و شبانه روزی بازسازی شد.
وی افزود: راه اندازی این شعبه منشأ خدمات ارزنده ای برای بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان است و بازسازی ساختمان شعبه، موقعت مناسبی برای کارکنان و مراجعه کنندگان فراهم شده است.
ناهید حیدری، مدیرکل تأمین اجتماعی غرب تهران نیز در این جلسه گفت: برنامه های سازمان تأمین اجتماعی برای وصول حق بیمه و پرداخت مستمری بازنشستگان و سایر تعهدات به خوبی درحال انجام است.
وی افزود: بسیاری از خدمات سازمان با بهره گیری از فن آوری اطلاعات متحول شده است و خدمات زیادی بدون نیاز به مراجعه حضوری به جامعه ارائه می شود.
حیدری ادامه داد: پرونده الکترونیک، نامنویسی متمرکز و بازرسی الکترونیک از محورهای اصلی خدمات الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی است که زمینه ساز ایجاد تحولات اساسی را در خدمت رسانی به بیمه شدگان فراهم می کنند.
نوربخش با حضور در شعبه ٣٣ تهران از نزدیک در جریان فعالیت ها و خدمت رسانی این شعبه قرار گرفت و با مراجعه کنندگان و کارکنان این واحد به گفتگو پرداخت. شعبه ٣٣ تهران به تازگی افتتاح شده و در خدمت بیمه شدگان و بازنشستگان قرار گرفته است.
سازمان تامین اجتماعی ٤٢ میلیون بیمه شده دارد که ١٨ نوع خدمت به این بیمه شدگان و مستمری بگیران ارایه می دهد.
اجتمام *1724* ٧٢٦٨



انتهای پیام /*