سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان بزرگترین کار دولت تدبیر و امید در حوزه ایثارگران است



غلامرضا یاوند عباسی روز چهارشنبه در شورای هماهنگی مشاوران امور ایثارگران در دستگاه های اجرایی استان همدان، اظهار کرد: پیش از این برای رزمندگان کشورهیچ قانون مدونی وجود نداشت و جامعه رزمندگان بخش مغفول شده حوزه ایثارگران بودند.
وی با بیان اینکه سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان شامل 51 سیاست اجرایی و 26 راهبرد در سال 1394 ابلاغ شده است خاطرنشان کرد: کار برنامه ریزی و اجرای این سند راهبردی در کمیته های تخصصی که توسط وزارت دفاع و ستاد کل تشکیل شده است در حال پیگیری است.
مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران گفت: در دولت تدبیر و امید و همچنین در برنامه ششم توسعه شاهد اتفاق های خوبی برای جامعه ایثارگران هستیم.
وی اضافه کرد: براساس قانون، تمام دستگاه های اجرایی مکلف هستند، یک نفر را به عنوان مشاور امور ایثارگران مشخص کرده تا به صورت مستمر و قانونمند به کارهای ایثارگران رسیدگی کند.
یاوند عباسی با بیان اینکه متولی خدمات رسانی به جامعه ایثارگران تنها بنیاد شهید و امور ایثارگران نیست گفت:‌ اینکار یک فرایند فرابخشی است و نیاز به هم افزایی تمام دستگاه های اجرایی دارد.
وی به نصب تابلوی امور ایثارگران بر سر درب اتاق مشاوران ایثارگران در تمام اداره ها تاکید کرد و افزود: ایثارگرانی که به اداره ها مراجعه می کنند، باید مورد تکریم و احترام قرار گیرند.
یاوند عباسی اظهار کرد: مشاوران ایثارگران با روحیه شاداب و فعال پاسخگوی درخواست های ایثارگران باشند و برنامه های فرهنگی و هنری غنی برای آنها تدارک ببینند.
وی در ادامه این نشست به چند سوال ایثارگران در مورد بیمه تکمیلی، استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران، نبود آسایشگاه جانبازان نخاعی و اعزام جانبازان به مسابقات ورزشی پاسخ داد.
مشاور وزیر و مسئول هماهنگی امور ایثارگران در وزارت کشور در سفر 2 روزه به همدان در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و کمیته مناسب سازی اماکن و معابر شهری برای جانبازان شرکت و با تعدادی از خانواده های معظم شهدا نیز دیدار کرد.
استان همدان در دوران دفاع مقدس حدود هشت هزار شهید، 17 هزار جانباز و یک هزار آزاده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
7527/2087
خبرنگار: زهرا زارعی** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا



انتهای پیام /*