کمبود پرستار و تراکم کاری از بزرگترین مشکلات این قشر است



به گزارش ایرنا، پرویز قزلباش روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت روز پرستار افزود: جامعه پرستاری حلقه مهمی از اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور محسوب می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان خاطرنشان کرد: بدون همکاری قشر بزرگ و دلسوز پرستاران امکان موفقیت کامل این طرح در کشور وجود نداشت.
قزلباش با بیان اینکه گسترش دانش تخصصی در زمینه پرستاری برای نظام سلامت زنجان، ضروری است، تصریح کرد: از همین رو حدود 14 رشته جدید دکترای پرستاری برای ارائه خدمات آموزشی در زنجان، پیشنهاد و مصوب کرده ایم.
وی گفت: از جمله اقدام های مهم این دانشگاه در بخش پرستاری، توجه به مهارت های بالینی، جذب هیات علمی جدید و کیفیت را فدای کمیت نکردن در این حوزه است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به اینکه گسترش تحصیلات تکمیلی در زیر مجموعه رشته پرستاری، از برنامه های دراز مدت این دانشگاه به شمار می رود، گفت: با انتقال رشته های کارشناسی در بخش پرستاری، به شهرهای دیگر استان، امکانات دانشکده پرستاری شهر زنجان را بر روی گسترش مقطع دکترا در این بخش متمرکز خواهیم کرد.
به گزارش ایرنا، از ابتدای راه اندازی دانشکده پرستاری در استان، نزدیک 2 هزار پرستار فارغ التحصیل شده اند و هم اکنون نیز حدود 600 نفر دانشجو در رشته های پرستاری داریم.
در بیمارستان ها و محیط های درمانی استان زنجان که زیر نظر وزارت بهداشت فعالیت می کنند بیش از یک هزار و 700 پرستار به بیماران خدمات ارائه می کنند.
از مجموع عملکردهای پرستاران در نرم جهانی، 191 عملکرد پرستار با مشارکت پزشک و 11 عملکرد ایشان به طور مستقل است.
همه ساله سالروز ولادت حضرت زینب (س) که روز پرستار نامیده شده است، توسط زیرمجموعه های وزارت بهداشت گرامی داشته می شود، حضور معاون پرستاری این وزارت در زنجان نیز به همین منظور بود.
در پایان این مراسم از 50 پرستار نمونه استان زنجان قدردانی شد.
6085/3216
خبرنگار: سجاد کریمی *** انتشار : رویا رفیعی



انتهای پیام /*