آسفالت 100 هزار مترمربع از معابر روستایی در آزادشهر و رامیان آغاز شد



مرتضی احمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با تصویب دریافت قیر رایگان در قالب اجرای طرح هادی و با مشارکت دهیاران، عملیات زیرسازی و آسفالت 100 هزار متر مربع از معابر 25 روستا توسط بنیاد مسکن آغاز شده و تا پایان سه ماهه اول سال آینده به اتمام می رسد.
وی با اشاره به فعالیت های بنیاد مسکن تصریح کرد: هیچ روستایی وجود ندارد که در راستای ساخت و ساز مسکن و یا مقاوم سازی آن با مراجعه به بنیاد مسکن کمکی دریافت نکند و تاکنون حدود 8 هزار منزل در روستاهای شهرستان های آزادشهر و رامیان به صورت کاملا استاندارد و مقاوم با کمک این بنیاد ساخته شده است.
رییس بنیاد مسکن شهرستان های آزادشهر و رامیان در ادامه گفت: این ساخت و سازها که بیشتر برای اقشار کم درآمد در نظر گرفته شده با رعایت اصول فنی و ساختار مهندسی روستایی انجام شده است.
وی افزود: طبق تفاهم نامه ای که بین بنیاد مسکن امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی منعقد شده به خانواده های دارای دو معلول و بیشتر، کمک ها بلاعوض و مابقی به صورت ارائه تسهیلات کم بهره در جهت خانه دار شدن این قشر از جامعه اعطا شده و امسال از این محل حدود 17 خانوار دارای مسکن شده اند.
وی عنوان داشت: برای افراد ساکن در تمام روستاها کمک های فنی، طراحی،مشاوره ای، نظارتی و تسهیلاتی تا سقف 200 میلیون ریال به صورت قرض الحسنه برای ساخت مسکن در نظر گرفته شده است.
وی افزود: هم اکنون در روستای نراب به عنوان دورترین روستای شهرستان آزادشهر، حدود 200 واحد مسکونی با مشارکت بنیاد مسکن ساخته یا مقاوم سازی شده است.
احمدی با اشاره به همراهی بانک ها برای ارائه تسهیلات به ساخت و مقاوم سازی خانه های روستایی، خواستار انعطاف و همکاری بیشتر بانک ها در خصوص ضمانت های موردنیاز شد و گفت: در روستاها خانوارهایی هستند که برای معرفی یک کارمند برای ضمانت در بانک با مشکل مواجه هستند.
/1860/9433
خبرنگار علی اصغر قزل سفلو ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری



انتهای پیام /*