هشدار پلیس راه قزوین نسبت به یخبندان و لغزندگی معابر



به گزارش روز پنجشنبه ایرنا نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان قزوین، سرهنگ نصر الله بیگلری افزود: ضرورت رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی با توجه به بارندگی برف و باران در روزهای آینده دو چندان می شود.
وی اظهار کرد: با توجه به پیش بینی های انجام شده در خصوص بارش برف، همراه داشتن زنجیر چرخ برای خودرو ها به منظور پیشگیری از حوادث رانندگی ضروری است.
رئیس پلیس راه استان قزوین افزود: ماموران پلیس راه استان به صورت شبانه روز در مناطق کوهستانی و برفگیر استان حضور دارند و از تردد وسایل نقلیه فاقد زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی جلوگیری خواهند کرد.
سرهنگ بیگلری افزود: برابر تجربیات سالهای گذشته وسایل نقلیه فاقد زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی ضمن در راه ماندن، امداد رسانی و پاک سازی جاده ها را با مشکل جدی مواجه می کنند.
وی گفت: رانندگان ضمن اجتناب از تردد ها و سفرهای غیرضروری در شرایط آب و هوایی پرخطر، توصیه های ترافیکی جهت فصل زمستان را جدی بگیرند .
وی اظهار کرد: رانندگان قبل از مسافرت در فصل زمستان ، یکبار بطور آزمایشی زنجیر چرخ خودرو را بسته و آچارهای مورد نیاز را همراه داشته باشند.
وی ادامه داد:مردم در صورت سفر، از سالم بودن قسمت های فنی خودرو به ویژه سامانه گرمایی و برف پاکن اطمینان حاصل کرده و لاستیک زاپاس سالم و جک نیز همراه داشته باشند.
سرهنگ بیگری گفت: همراه داشتن وسایل ایمنی، نقشه محل و شماره تلفن های مراکز ضروری، وسایل گرمایشی و مقداری آب و آذوقه ضروری است.
استان قزوین دارای 217 کیلومتر آزادراه، 292 کیلومتر بزرگراه، 253 کیلومتر راه اصلی و 563 کیلومتر راه فرعی است.
6012خبرنگار: حدیقه بابایی** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی



انتهای پیام /*