انتقاد صلیب سرخ از اقدام آمریکا در مسدود کردن بودجه کمک به آوارگان فلسطینی



به گزارش روز شنبه ایرنا، کمیته بین المللی صلیب سرخ اعلام کرد که هر گونه کاهش قابل توجه در کمک های بشردوستانه به سرزمین های اشغالی فلسطینی موجب کاهش ظرفیت نهادهای بشردوست جهت پاسخ به نیازهای عظیم فلسطینیان می شود.
کمیته بین المللی صلیب سرخ بویژه با اشاره به شرایط شدیدا نامناسب غزه یادآور شد که نرخ بیکاری 46 درصدی، نبود امنیت غذایی 50درصدی، نرخ فقر 65درصدی و فشار وارده به خدمات اساسی(بویژه خدمات آب رسانی، فاضلاب، برق و بهداشت) تاب آوری مردم غزه و سازمان های خدمات رسان اصلی این منطقه را روز به روز ضعیف تر خواهد کرد.
طی 70 سال مخاصمه دامنه دار، نیازهای بشردوستانه فلسطینیان خیلی فراتر از ظرفیت هر نهاد بشردوستی بوده است و به روایت تاریخ در چند دهه گذشته نیازهای بشردوستانه مورد استفاده ابزاری برای اهداف سیاسی قرار گرفته اند.
هفته پیش وزارت خارجه آمریکا با اعلام مسدود کردن 65 میلیون دلار از 125 میلیون دلار بسته کمک به آژانس امداد و اشتغال سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی اعلام کرد که ارائه کمک های بیشتر به این سازمان منوط به تغییرات اساسی توسط «آنروا» است.
بیش از 70 سال است که «آنروا» منبع اصلی تامین نیازهای بشردوستانه بیش از 5 میلیون آواره فلسطینی در سرزمین های اشغالی، لبنان، اردن و سوریه به شمار می آید.
اجتمام**3377**1021
خبرنگار: سمانه زین العابدین**انتشار: حسین نوروزیان
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej



انتهای پیام /*