رسانه ها سواد سلامت مردم را افزایش دهند



به گزارش ایرنا، حبیب الله انصاریان روز شنبه در نشست هم اندیشی با رسانه ها که در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد،افزود: رسانه ها با انعکاس مناسب مطالبات این حوزه نقش موثری را در حل مشکلات سلامت و بهداشت جامعه ایفا می کنند.
وی با اشاره به فعالیت خانه مشارکت مردم در سلامت،گفت: این خانه در سال 88 پس از طراحی و تصویب هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی و تائید کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استانداری قزوین تشکیل شد.
انصاریان با اشاره به طرح جامع خانه مشارکت مردم در سلامت، ادامه داد: این خانه هم اکنون در طول چند سال گذشته سرمایه اجتماعی برای اقدامات سلامت محور در استان را افزایش داده و به عنوان یک ابتکار در نظام سلامت ملی به تایید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی رسیده است.
وی همچنین گفت: همایش های زیادی برای حساس سازی مخاطبان و جلب تعهد گروهی برای ارتقای سلامت مردم ایجاد شده است که این تعهدها در قالب میثاق نامه های خانه مشارکت در حال عملیاتی شدن است.
انصاریان، هدف از برگزاری نشست با رسانه ها را نیز به این منظور دانست که رسانه ها در انعکاس مطالبات مردم و همچنین پیشگیری از بیماری ها نقش بسیار مهمی دارند و مشارکت آنها با خانه مشارکت به طور قطع تاثیرات زیادی را در انتقال موضوعات به این خانه خواهد داشت.
وی ادامه داد:ما به دنبال آن هستیم که با مشارکت رسانه ها و تشکیل دبیرخانه ای با حضور آنها هم از مشارکت خبرنگاران در انعکاس مطالبات مردم استفاده کرده و هم برای ارتقای سواد سلامت مردم در تمام ابعاد جسمی، روحی، معنوی و اجتماعی اقدام کنیم.
انصاریان، مشکلاتی چون آلودگی آب آشامیدنی، آب های زیرزمینی و سطحی در برخی نقاط، افزایش سوانح رانندگی، روان شدن پساب صنعتی و خانگی به مزارع کشاورزی، تغذیه نامناسب و نداشتن مهارت های زندگی و بروز بیماری های گوناگون را از جمله مواردی اعلام کرد که ممکن است سلامت مردم به خطر بیاندازد و خانه مشارکت مردم در سلامت با طرح چنین مسایلی می تواند برای حل و رفع آن برامه ریزی و اقدام کند.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی



انتهای پیام /*