یک واحد معدنی به جرم تصرف زمین های ملی در نطنز محکوم شد



به گزارش خبرنگار ایرنا، ‘مهدی صادقی’ روز شنبه به خبرنگاران گفت: 2.7 هکتار از زمین های ملی در منطقه حفاظت شده کرکس توسط یک واحد فعال معدنی تصرف و تخریب شده بود که حکم قطعی رفع تصرف برای آن صادر شد.
وی افزود: دادگاه تجدید نظر استان اصفهان مسئول این واحد را به چهار ماه حبس تعزیری، رفع تصرف عدوانی، بازگرداندن منطقه به شرایط پیشین و 30 میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرده است.
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نطنز بیان کرد: منطقه حفاظت شده کرکس با بیش از 114 هزار و 500 هکتار وسعت جزء زیستگاه های طبیعی فلات مرکزی ایران است که از ارتفاعات سنگلاخی، تپه های ماهوری و دشت های جلگه ای کوچک تشکیل شده است.
او اضافه کرد: این منطقه حفاظت شده در محدوده شهرستان نطنز همجوار با بوم سازگان بیابانی و پارک ملی کویر نزدیک به 290 گونه گیاهی و 88 گونه پستاندار، پرنده، خزنده و دوزیست را در خود جای داده است.
به گزارش ایرنا، جمعی از مردم شهرستان نطنز پیش تر نسبت به برداشت های بی رویه از معدن ها، تجاوز به حریم روستاها و تخریب محیط زیست اعتراض کردند و در این راستا معدن سنگی واقع در طرق رود به دلیل رعایت نکردن مقررات زیست محیطی و آلایندگی ماه گذشته پلمب شد.
این شهرستان دارای 56 معدن فعال در زمینه سنگ های تزئینی، مصالح ساختمانی، سنگ آهن، لاشه، باریت، خاک نسوز، گرانیت و تراورتن می باشد که زمینه اشتغال نزدیک به 900 نفر را فراهم کرده است.
شهرستان نطنز با جمعیت افزون بر 47 هزار نفر در فاصله 125 کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد.
خبرنگار: رحمت الله کاملی بادی ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
7430/8123



انتهای پیام /*