امدادرسانی سپاه‌های استانی به مناطق برف‌گیر/ با دستورسرلشکر باقری،عملیات امدادرسانی باسرعت بیشتری انجام می‌شود



به گزارش روزیکشنبه ایرنا ازسپاه نیوز، سردارسرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف درباره آمادگی این نیرو درامدادرسانی به مناطق درگیر با کولاک اظهارکرد: در سپاه پاسداران دستورالعمل دائمی امدادرسانی به مردم برای قرارگاه‌ها، سپاه‌های استانی و 5 یگان اصلی وجود دارد.
وی ادامه داد: ما بارش برف را جزء نعمت‌های الهی می‌دانم، اما به صورت طبیعی این نعمت برخی هموطنان را دچار مشکل می‌کند.
سردار شریف با اشاره به تجربه خوب سپاه در امر امدارسانی گفت: همه به یاد دارند در بارش برف گیلان سپاه پاسداران امدادرسانی خوبی را ارائه کرد و سپس این نوع از امدادرسانی با فرمان سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه به سپاه‌های استانی ابلاغ شد.
وی با بیان این که امروز قرارگاه‌ها، سپاه‌های استانی و حتی ناحیه‌های بسیج برنامه مشخصی را برای امدادرسانی دارند، افزود: نیروهایی چون قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با توجه به تجهیزات سنگین در محدوده پرو‌ژه‌های خود؛ کار امدادرسانی را در این محدوده‌ها آغاز می‌کنند و سایر نیروها چون یگان‌های بهداشت و درمان نیز وارد صحنه می‌شوند.
سخنگوی سپاه با اشاره به این موضوع که حتی اماکن سپاه هم برای امدارسانی در اختیار افرادی که نیاز به اسکان موقت داشته باشند؛ قرار می‌گیرد، عنوان کرد: در کولاک اخیرهم برنامه امدادرسانی توسط سپاه‌های استانی درگیر موضوع با قوت در حال اجرا است و نیرو‌های ما درکنار سایر نیروها چون هلال احمر و راهداری فعال هستند و درب اماکن سپاه به روی مردم باز است.
وی ادامه داد: تجهیزات و ماشین‌آلات سپاه‌های استانی نیز به صورت سازمان یافته برای امدادرسانی وارد صحنه شده‌اند؛ امروز نیز با دستورسرلشکرباقری مبنی بر ورود نیرو‌های نظامی برای کمک به فرآیند امدادرسانی عملیات‌ها با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.
سردار شریف ادامه داد: البته جزئیات دقیق‌تر روند امدادرسانی با دریافت اطلاعات از واحد‌های سپاه اعلام خواهد شد.
سخنگوی سپاه پاسداران در پاسخ به این سوال که آیا ستاد مدیریت بحران استان‌های درگیر کولاک از این نیرو درخواست رسمی امدادرسانی کرده‌اند، گفت: تا جایی که من اطلاع دارم غیر از فعالیت‌ها و همکاری‌های میدانی سپاه‌های استانی درخواست کمک از فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشده است.
وی در بخش پایانی سخنانش درباره آمادگی سپاه در صورت درخواست کمک خاطر نشان کرد: سپاه‌های استانی در حد توان کمک خواهند کرد و اگر نیاز به کمک‌های ویژه‌تر باشد سپاه قادر است از استان‌های همجوار کمک ارسال کند.
اجتمام/1724/ 1193
تنظیم : حسن حیدری * انتشار: حسین فتح الهی



انتهای پیام /*