تاکید رییس کمیسیون اصل 90 مجلس بر اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری



داوود محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در واکنش به اظهارات معاون نظام پرستاری کشور در قزوین که گفته بود سال 93 برای حل مشکلات پرستاران 2 هزار نامه به کمیسیون اصل 90 دادیم که بی پاسخ ماند،افزود: این گفته صحیح نیست چرا که متعاقب اعلام مشکلات پرستاران به مجلس، وزیر بهداشت را به کمیسیون مربوطه دعوت کردیم و وی نیز برای اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری قول مساعد داد.
وی در خصوص مشکلات اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری گفت: به نظر می رسد منابع مالی مربوط به اجرای این قانون ناکافی است.
نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه برخی قوانین از گذشته تاکنون مورد تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان قرار گرفته اند که یا اجرا نشده و یا به طور کامل مورد اجرا قرار نگرفته اند که باید در این خصوص آسیب شناسی کرده و بر اجرای قانون تاکید کنیم.
محمدی با اشاره به روند پیگیری شکایات و طرح موارد مختلف توسط کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، گفت: تذکر به مسئولان مربوطه برای اجرای اصلاحات و نواقص در کارها، گزارش به مردم در صحن علنی و یا معرفی به دستگاه قضا ابزارهای این کمیسیون در رابطه با این موضوع است.
وی با بیان اینکه توصیه می کنیم وزارت بهداشت و درمان نسبت به اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری اقدام کند، اظهار کرد: مجلس با وجود تنگناهای مالی کشور بیشترین میزان بودجه را شامل 750 هزار میلیارد ریال به بخش بهداشت و درمان اختصاص داده است.
رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار می رود این بودجه به گونه ای خوب مدیریت شده و به شکل عادلانه بین همه بخش ها توزیع شود.
در مراسم روز پرستا که روز جکعه قبل در قزوین برگزار شد، اجرا نشدن قانون تعرفه خدمات پرستاری یکی از مشکلات این قشر عنوان شد.
خبرنگار: ناصر نیلی**انتشار دهنده: رضا اولادی



انتهای پیام /*