ارزیابی مسافران و مسئولان از خدمات ارائه شده به درراه ماندگان در قزوین



به گزارش ایرنا، در پی بارش سنگین برف و کولاک و مسدود شدن راههای استان قزوین، هفت هزار تن از مسافران در مسیرهای ارتباطی این استان گرفتار شده و توسط عوامل امدادی در مراکز اسکان موقت مستقر شدند.
عده ای از این مسافران که در مسجد ولیعصر (عح) قزوین مستقر بودند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از خدمات ارائه شده رضایت داشتند و عده دیگری نیز لب به گلایه گشودند.
مسافری که به همراه دو همسفر خود از تهران عازم ارومیه بوده و به خاطر مسدود شدن راه ها دو روز بود که در مسجد ولیعصر(عج) به سر می برد از نحوه خدمات نیروهای عملیاتی گلایه کرد و گفت:در این میان خدمات راه داری قزوین در حد صفر بوده و هیچ گونه همکاری با مسافران و رانندگان نداشت و الان هم ما سه روز است در قزوین مانده ایم بدون اینکه اقدام مناسبی صورت گرفته باشد.
وی افزود:البته جمعیت هلال احمر به مراتب در خدمات رسانی ها بهتر از راهداری ظاهر شده و در این مدت از نظر تغذیه مشکل چندانی نداشته ایم.
این مسافر ادامه داد: تعداد کل مسافران اسکان داده شده بیشتر از هفت هزار نفر نبوده و آیا در این شهر محل مناسب تری برای اسکان وجود ندارد که 200مسافر را در یک مسجد با فضای کوچک اسکان می دهند.
مسافر دیگری نیز که به مقصد آذربایجان غربی در سفر بوده و در قزوین گرفتار شده بود گفت:متاسفانه از زمان اسکان ما دو روز می گذرد و ما برای حل مشکلات خود با هرکدام از نهادها که تماس می گیریم ما را به یکدیگر پاس کاری می کنند و هیچ جواب روشنی به ما نداده اند.
وی با نارضایتی از خدمات دستگاه های مدیریت بحران به جزهلال احمر گفت:در این 2 روز که اسکان یافته ایم ظاهرا غذایی هم که به ما داده اند که با توجه به نوع آن که با یکدیگر مختلف است توسط خیران تهیه شده است و مسئولان دخالتی در آن نداشته اند.
وی خواستار بازگشایی هرچه سریعتر محورهای اصلی استان قزوین شد تا مسافران که بیشتر آنها بنابر ضرورت مجبور به سفر شده اند بیش از این معطل نمانند.
خانم مسافری هم که از تبریز عازم تهران بود به خبرنگار ایرنا گفت:از تمام خدمات انجام شده چه راهداری و چه هلال احمر قزوین قدردانی کامل دارم و در این مدت چه از نظر فضای اسکان گرم و چه از نظر تغذیه هیچ گونه مشکلی نداشته ایم.
خانم دیگری نیز در حالی که فرزند خردسالش در حال جست و خیز در فضای مسجد است به خبرنگار ایرنا گفت: در این مدت 2 روزه که ناچار به اسکان در قزوین شدیم از تک تک خدمات ارائه شده رضایت دارم اما این اقامت دو روزه واقعا کسالت آور و خسته کننده شده و از راهداری درخواست می کنم هرچه سریع تر نسبت به بازگشایی راه ها اقدام کند.
معاون راهداری ادره کل راه و شهرسازی استان قزوین نیز در خصوص اظهارات برخی مسافرات در راه مانده گفت:نیروهای راهداری از آغاز زمان بارش برف از بامداد جمعه تاکنون بدون لحظه ای توقف در تمام محورهای اصلی استان در حال خدمات رسانی هستند و از سه روز گذشته تما تلاش خود را برای بازگشایی مسیرهای ارتباطی به کار گرفته اند.
جواد حق لطفی افزود:از مسافران خواست ایم حتما در مسافرت های ضروری زنجیر چرخ به همراه داشته باشند تا دچار مشکل نشوند.
وی با بیان اینکه تمام هدف ما امدادرسانی و خدمات رسانی مناسب و کیفی به مسافران گرفتار در برف و کولاک بوده و از هیچ خدمتی در این زمینه دریغ نکرده ایم اضافه کرد:300نیروی راهدار در قالب 30 تیم در 24 راهدارخانه هم اکنون خدمات خود را برای بازگشایی کامل راه ها و بدرقه مسافران اسکان یافته انجام می دهند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر قزوین نیز از اسکان هفت هزار مسافر خبر داد و گفت: کارکنان و نیروهای دواطلب هلال احمر از همان ساعات اولیه بارش برف به حالت آماده باش درآمدند و خدمات امدادی، اسکان و تغذیه را به افراد در راه مانده ارائه دادند.
حسن آصفی افزود: هلال اجر با چند دستگاه آمبولانس،21 دستگاه ست نجات، 103خودروی کمک دار و 10دستگاه کامیون به کمک افراد گرفتار در برف و کولاک رفت.
وی اضافه کرد: فقط روز گذشته امدادگران و نجاتگران استان 2هزار و 717خودروی گرفتار در برف را رهاسازی کردند و برای یک هزار و 57 خودرو زنجیر چرخ بستند.
آصفی اظهار کرد: در این مدن یک هزار و 975 تن از مسافران توسط خودروهای کمک دار برای اسکان منتقل شدند و 10هزار و 150بسته توزیع شد
وی همچنین توزیع هفت هزار و 500 بسته جیره خشک، هشت هزار تخته پتو، هشت هزار و 500 قوطی کنسروجات، 15هزار قرص نان و هفت هزار و 500قرص نان را از جمله خدمات ارائه شده به مسافران اسکان داده شده عنوان کرد.
بارش سنگین برف و کولاک در قزوین که از روز جمعه آغاز شد، علاوه بر مسدود شدن راهها موجب تعطیلی دو روزه مدارس و شروع به کار ادارات با تاخیر شد.
خبرنگار: پریسا نوروزی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی



انتهای پیام /*