حذف بودجه طرح مطالعات انتقال آب خزربه سمنان در بودجه 97



علی اصغر یوسف نژاد روز دوشنبه درتماس تلفنی با خبرنگارایرنا در ساری افزود : اعضای کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی با اکثریت آراء با این پیشنهاد دولت مخالفت کردند و رای به حذف این پیشنهاد دولت دادند.
نماینده مردم شهرستان های ساری و میاندرود در مجلس دهم اظهارداشت : با حذف پیشنهاد دولت برای اجرای طرح مطالعاتی انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی، در کمیسیون ، این طرح در سال آینده بودجه ای نخواهد داشت و به بایگانی رفت.
اگرچه طرح مطالعاتی و انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ( سمنان) از دولت دهم استارت خورد، ولی در تمام این مدت با مخالفت کارشناسان محیط زیست و افکار عمومی در مازندران مواجه و به فراموشی سپرده شد.
در سال جاری و در بحبوحه لایحه بودجه سال 97 یکبار دیگر در فضای مجازی خبر از موافقت سازمان حفاظت محیط زیست کشور با این پیشنهاد دادند که این بار نیز با مخالفت مجلس شورای اسلامی روبرو شد.
اگرچه تاکنون استدلال منطقی و کارشناسی برای مخالفت با این طرح از سوی کارشناسان مطرح نشد، ولی برخی حساسیت های منطقه ای هر بار هرگونه اظهارنظر کارشناسی در این ارتباط را در نطفه خفه کرد.
مازندران 338 کیلومتر از ساحل دریای خزر را در اختیار دارد و بیشترین سهم مساحتی خزر در حوزه جنوبی این دریا در بین استان های شمالی به این خطه شمال کشور اختصاص دارد.
خبرنگار:حسین فلاحتی** انتشاردهنده : محسن حسن نیا
6982/1899



انتهای پیام /*