نجات مادر باردار در برف خراسان جنوبی



دکتر علی دلخروشان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بامداد امروز درخواست امدادرسانی به مادر باردار 22 ساله در روستایی کوهستانی و صعب العبور از توابع شهرستان درمیان به اورژانس 115 اعلام شد.
وی بیان کرد: بلافاصله آمبولانس اورژانس 115 گزیک به روستای دادران اعزام شد که به دلیل کوهستانی و صعب العبور بودن مسیر چندین بار آمبولانس در میان برف و کولاک گرفتار شد و با سختی کارشناسان اورژانس بر بالین بیمار حاضر شدند.
وی گفت: مراحل زایمان در مسیر انتقال مادر باردار به بیمارستان، آغاز و زایمان به صورت اورژانسی با موفقیت در آمبولانس انجام شد و مادر و نوزاد پسر با وضعیت مناسب به بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) درمیان منتقل شدند.
مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خراسان جنوبی اظهار کرد: در حال حاضر 65 پایگاه اورژانس 115 شامل 52 پایگاه جاده ای، 13 پایگاه شهری و 2 پایگاه هوایی در طبس و بیرجند مستقر هستند.
وی ادامه داد: پایگاه های اورژانس 115 با بهره گیری از 117 دستگاه آمبولانس، 2 فروند بالگرد، 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 400 نیروی تخصصی فوریت های پزشکی به صورت شبانه روزی برای حوادث احتمالی برف و سرما در استان آماده باش هستند.
دلخروشان گفت: خوشبختانه از روز گذشته (8 بهمن ماه) که بارش باران و برف در 11 شهرستان خراسان جنوبی آغاز شد تاکنون حادثه خطرناک یا تلفات جانی مربوط به برف و باران گزارش نشده است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*3028
خبرنگار: رقیه محمدی * انتشار: رسول محمدحسنی



انتهای پیام /*