آغاز آموزش تفکیک زباله از مبدا در آستارا



جواد معیتی روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: شش مربی در این طرح فعالیت می کنند و در بین هشت هزار و 813 خانوار تحت پوشش این طرح، برای جدا سازی زباله های خشک و تر کیسه های برزنتی توزیع می شود.
وی بیان کرد: حفاظت از محیط زیست، جلوگیری از هدر رفتن سرمایه‌های ملی، کاهش حجم زباله‌ها، اشتغالزایی و ارتقاء فرهنگ نظافت شهری از هدف های این طرح است.
معیتی اظهار کرد: این طرح با همکاری یک گروه هنری با اجرای نمایش عروسکی عمو بازیافت، در مدارس نیز اجرا می شود و دانش آموزان، کاهش تولید زباله و جدا سازی پسماندهای تر و خشک را یاد می گیرند.
روزانه حدود 100 تن زباله در شهرستان آستارا تولید و در نزدیک ساحل خزر دفن می شود.

** معرفی 10 متهم تصرف منابع ملی به دادگاه در آستارا
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا گفت: شش متهم تصرف اراضی ملی و چهار متهم قطع درختان جنگلی بعد از رفع تصرف اراضی و توقیف چوب آلات، طی روز جاری دستگیر و به مراجع قضایی این شهرستان معرفی شدند.
سرخوش کرم زاده روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: متصرفان در روستاهای قره سو و عباس آباد آستارا، 23 هزار و 18 متر مربع اراضی ملی را تصرف کرده بودند که با پیگیری قضایی به آزادسازی آن اقدام شد.
وی افزود: روز گذشته نیز چهار نفر در یکی از روستاهای آستارا درختان جنگلی را قطع کرده بودند که با تلاش جنگلبانان، از آنها 15 اصله چوب آلات نظیر توسکا، ون و افرا کشف و توقیف شد.
وسعت اراضی ملی آستارا 40 هزار هکتار است و 32 هزار هکتار آن را گونه های جنگلی بلوط، راش، توسکا، ممرز، نمدار، ملج، لیلکی، انجیلی، آزاد، افرا، گردو، شیردار، گیلاس وحشی، فندق، شمشاد جنگلی و ون تشکیل می دهد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
خبرنگار:یوسف هدایتی**انتشاردهنده:کبیری
7105 / 7124/2007



انتهای پیام /*