کمبود هفت هزار و 500 تاکسی در اهواز



محمد رستم منش سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: از 2 هزار و 650 تاکسی زرد موجود نیز، یکهزار و 143دستگاه باید اسقاط شوند.
وی ادامه داد: این تعداد دستگاه تاکسی مدل سال های 1374 تا 1386 هستند که باید از مدار خارج و تاکسی جدید جایگزین آنها شوند.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز با بیان اینکه اسقاط تاکسی ها به 2 روش صورت می گیرد خاطر نشان کرد: در روش اسقاط بدون جایگزین، تاکسی های فرسوده با قیمت مناسبی از رانندگان خریداری می شود. در روش اسقاط با جایگزین نیز تسهیلاتی برای خرید تاکسی جدید پیش بینی شده است.
وی با انتقاد از اینکه برخی بانک ها که برای پرداخت تسهیلات تعامل ندارند ادامه داد: از سویی دیگر تسهیلات با بهره 18 درصد نیز برای قشر راننده بسیار بالا است.
وی درخصوص نابسامانی در ایستگاه های تاکسیرانی افزود: از هفته گذشته طرح حضور غیاب تاکسی ها با اولویت تاکسی های زرد در تمام ایستگاه های 12 گانه تاکسیرانی آغاز شده است.
وی با اشاره به کمبود تاکسی های زرد در شهر اهواز گفت: برای جبران این کمبود از سایر خودروهای ساماندهی شده استفاده می شود اما تعداد قابل توجهی تاکسی با آرم جعلی در سطح شهر اهواز فعال هستند.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز ادامه داد: در این خصوص شکایتی از سوی سازمان تاکسیرانی به معاونت دادستان تقدیم شد که براساس حکم صادره باید با آنها برخورد قضایی شود.
رستم منش درباره دریافت کرایه بیش از مبلغ تعیین شده توسط برخی رانندگان توضیح داد: کرایه تعیین شده در هر مسیر براساس نرخ مصوب است و رانندگان نباید مبالغی بیشتر دریافت کنند؛ مسافران و شهروندان هرگونه تخطی از این مساله را به سامانه 30008778 اطلاع دهند.
وی گفت:هیچ تغییر نرخی برای امسال پیش بینی نشده و اگر قرار بر افزایش نرخ باشد پس از تصویب شورای شهر و ابلاغ قوانین از سوی فرمانداری،از طریق رسانه ها اطلاع رسانی می شود.
رستم منش با اشاره به اینکه 120 دستگاه تاکسی اروندی در شهر اهواز فعال است افزود: در گام نخست این تاکسی ها در خط فرودگاه اهواز فعال شده اما به تدریج برای خط راه آهن، تاکسی های بی سیم و خطی نیز از این خودروها استفاده می شود.
وی گفت: کل این پروژه شامل 500 دستگاه تاکسی اروندی است که تفاهم نامه آن بین استاندار، صندوق کارآفرینی امید و منطقه آزاد اروند بسته شده و امیدواریم در سال آینده این پروژه با سرعت بیشتری عملیاتی شود.
بنابراین گزارش، گرفتن مبالغی بیشتر از نرخ مصوب توسط رانندگان، نابسامانی در ایستگاه های حمل مسافر، فعالیت تعداد بالایی خودروی شخصی برای جابجایی مسافر و فرسوده بودن تاکسی های زرد از معضلاتی است که شهروندان اهوازی با آن دست به گریبان هستند.
9887/ 6037
خبرنگار: ندا رضاپور ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی



انتهای پیام /*