استاندار خراسان جنوبی: نباید همه امور را منحصر به پول و اعتبار کرد



به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی محمدمهدی مروج الشریعه امروز (چهارشنبه) در جلسه شورای هماهنگی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان افزود: مطابق با برنامه اعلام شده در مهر ماه سال آتی کنگره بزرگداشت 2 هزار شهید استان برگزار خواهد شد که لازم است دستگاه های اجرایی و نهادهای مرتبط با تمام توان در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.
وی به موضوع ساماندهی گلزار شهدا اشاره کرد و گفت: تمامی مباحث و موضوعات مرتبط در این زمینه باید در کارگروه ساماندهی گلزار شهدای استان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مورد بررسی دقیق قرار گیرد.
وی با بیان اینکه شهدا پرواز کردند تا ما عزتمندانه زندگی کنیم گفت: برخی مواقع بی نظمی ها و ناهماهنگی هایی که در موضوعات کاری وجود دارد موجب شده تا تاوان آن را جامعه بپردازد؛ از این رو نباید اجازه چنین کاری داده شود.
مقام عالی دولت در استان، وظیفه مسئولان را رساندن پیام شهدا به جامعه دانست و تصریح کرد: پیام شهدا، اعلام منزلت والای این عزیزان و آنچه از سوی خداوند متعال درباره شهدای عزیز گفته شده که باید به خوبی و به روش های درست و نوین به نسل های جدید منتقل شود.
وی با بیان اینکه همه مسئولان استانی در این زمینه نقش داشته و باید به ایفای وظیفه بپردازند افزود: نمی توان با روش ها و تکنیک های چند سال گذشته به برقراری ارتباط با نسل جدید پرداخت بلکه باید با بکارگیری تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات و استفاده از روش های جدید این مهم را به انجام رساند.
مروج الشریعه برگزاری کنگره شهدا را یک کار مهم فرهنگی دانست و تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا کنگره 2 هزار شهید استان به درستی به خوبی و کیفیت بالا برگزار شود تا از اثرات و برکات آن تمامی آحاد جامعه بخصوص نسل جوان برخوردار شوند.
وی با اشاره به اینکه برخورد با شهدا باید حق مدارانه باشد نه سیاست مدارانه گفت: زمانی که نتوانیم ارزش های نظام و انقلاب را به درستی به نسل جدید و جامعه منتقل کنیم خلائی در جامعه شکل خواهد گرفت که تبعات آن کل جامعه را در برخواهد گرفت.
استاندار خراسان جنوبی شهدا را نماد فرهنگ انقلابی و تابلوی روشن نظام دانست و تصریح کرد: در جلسات شورای فرهنگ ایثار و شهادت علاوه بر مباحث سخت افزاری در راستای ارائه موضوعات نرم افزاری در جهت پاسداشت ارزش های درج شده در صفحه فرهنگی جمهوری اسلامی باید تلاش و برنامه ریزی کرد.
وی گفت: در ترویج و اشاعه فرهنگ ناب ایثار و شهادت باید از روش های روز اطلاع رسانی و تکنولوژی اطلاعات به عنوان پیشران های این حوزه نهایت استفاده صورت گیرد و نباید از حوزه نرم افزاری غافل شد.
وی پیوند نسل جدید با آرمان های شهدا و ارزش های انقلابی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: اگر از روش درست و متناسب با نیاز روز استفاده نشود به طور قطع نمی توان به اهداف مورد نظر دست یافت چرا که به شدت با تغییر نسل و تحول ادبیات ارتباطی و گفتمان و مفاهمه مواجه هستیم.
مروج الشریعه با اشاره به اینکه باید زمینه های جلب و جذب جوانان به هر روش ممکن فراهم شود افزود: نباید بگذاریم فضای فکری جوانان ما توسط بیگانگان مدیریت شود از این رو بکارگیری ظرفیت های در اختیار از جمله کانون های فرهنگی مساجد می توانند در این زمینه بسیار مهم و کمک کننده باشند.
دریافت و انتشار: رسول محمدحسنی
3028



انتهای پیام /*