آیت الله ملک حسینی: جانباختگان سانچی همواره در قلب ملت ایران خواهند بود



به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی روز چهارشنبه در آیین بزرگداشت جانباختگان حادثه سانچی که در مسجد حضرت زهرا (س) شیراز برگزار شد افزود: آنها با مجاهدت خود برای مردم ایران افتخار آفرینی کردند.
وی ادامه داد: این جانباختگان قبر ندارند اما جای آنها در قلب تک تک مردم ایران است که این افتخار آفرینان برای همیشه در قلب مردم جای دارند.
امام جمعه سپیدان نیز در این آیین با تسلیت به خانواده های جانباختگان نفتکش سانچی گفت: هر فردی برای سربلندی و عزت و رشد و تعالی مردم تلاش کند ماندگار خواهد شد و دریادلان سانچی از این دسته اند.
حجت الاسلام سید عبدالرحمن موسوی انور افزود: جانباختگان سانچی در دوران حیات خود با رشادت ها در مسیر صیانت از اقتصاد کشور کوشیدند و در پایان دوران حیات، مرگ عزتمندانه داشتند و با مرگ خود جهان را تکان دادند.
آیین یادبود و بزرگداشت جانباختگان نفتکش سانچی عصر امروز(چهارشنبه) مردم و مسئولان در مسجد حضرت زهرا(س) شیراز برگزار شد.
در این مراسم که با حضور تعدادی از خانواده جانباختگان نفتکش سانچی برگزارشد، اسماعیل تبادار استاندار فارس و دیگر مسئولان استانی نیز حضور دارند.
از 30 خدمه ایرانی نفتکش سانچی چهار نفر به نام های مجید قصابی اروجی (کاپیتان) اهل شهرستان پاسارگاد، سجاد عبداللهی و پوریا عیدی پور از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ و اهل نورآباد ممسنی و سعید دهقانی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ اهل شهرستان اقلید فارس بودند.
16 دی یک کشتی فله بر چینی حامل 64 هزار تن گندم در سواحل شانگهای به نفتکش ایرانی سانچی که حامل بیش از 130 هزار تن میعانات گازی بود، برخورد کرد.
در این حادثه، نفتکش سانچی با 30 تبعه ایرانی و دو بنگلادشی دچار حریق و انفجارهای سنگین شد که کار امداد رسانی در منطقه را با مشکل مواجه و در برخی مواقع ناممکن کرد.
با دستور و تاکید رییس جمهوری علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مسئول ویژه رسیدگی به این واقعه تعیین شد و گروه های کارشناسی و امدادی از جمله تکاوران ارتش به منطقه اعزام شدند تا با هماهنگی مقامات و مسئولان چینی و همکاری برخی کشورهای دیگر کارهای مربوط انجام گیرد، اما اقدام های فوریتی و ضربتی برای خاموش کردن شعله ها و تعیین وضعیت خدمه نفتکش ایرانی به دلیل گستردگی دامنه انفجارها و همچنین دمای بسیار زیاد حاصل از آتش سوزی بی ثمر ماند، زیرا نزدیک شدن به کشتی سانچی و حضور طولانی مدت در آن برای بررسی وضعیت میدانی ناممکن شده بود.
سرانجام، در 24 دی ماه خبر جان باختن همه کارکنان و غرق شدن تانکر نفتکش ایرانی «سانچی» اعلام شد و رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه پیام تسلیتی صادر کردند و هیات دولت نیز روز دوشنبه (25 دی) را به این مناسبت، عزای عمومی اعلام کرد.
بررسی های کارشناسی در این زمینه با هدف تعیین بروز علل واقعه همچنان ادامه دارد.
9254 / 2027
خبرنگار: سجاد خسروانیان ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی



انتهای پیام /*