دستگاه قضایی از کارآفرینان و سرمایه گذاران بخش خصوصی حمایت می کند



به گزارش ایرنا، احمدفاضلیان روز چهارشنبه در نشست با کارآفرینان و صنعتگران شهرک صنعتی سیمین دشت فردیس، افزود: برای حمایت از سرمایه گذاری و کاهش آمار بیکاری و ناهنجاری های اجتماعی در استان ستاد پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: با راه اندازی این ستاد ماموریت های مهمی در بخش های مختلف برای دادگستری واگذار شد که دستگاه ها باید پاسخگو باشند.
وی اظهار داشت: این ستاد حوزه اختیارات دستگاه قضایی را افزایش داده است، با اتکاء به این مهم آینده روشنی در پیش خواهیم داشت.
وی با اشاره به اینکه حدود پنج هزار شغل توسط دادگستری البرز پایدار شده است، افزود: اگر حمایت دستگاه قضایی نبود دچار مشکل می شدند.
فاضلیان افزود: ارتباط تنگاتنگی بین دستگاه قضایی و اشتغال وجود دارد و در این زمینه با قدرت بیشتر حمایت می شود.
رییس کل دادگستری استان البرز با تاکید بر اینکه 50 درصد پرونده های قضایی مربوط به اقتصاد، بیکاری و اشتغال است، گفت: باید بتوانیم تولید را فعال نگهداریم تا بخش عمده ای از پرونده های قضایی کاهش یابد.
وی گفت: با ایجاد اشتغال مشکلات اجتماعی را می توان کاهش داد و هر نوع حمایتی از مجموعه های صنعتی منجر به پیشرفت کشور می شود.
وی در ادامه گفت: داروهایی که در شرکت تولیدی و تحقیقاتی سیناژن توسط جوانان توانمند و متخصص داخلی کشور ساخته می شود، باعث افتخار استان البرز است و این برای استان سرمایه ای ارزشمند است.
رییس کل دادگستری البرز خاطرنشان کرد: این امر نشان می دهد در ایران قابلیت های فراوانی وجود دارد که اگر مسئولان به این توان داخلی جوانان و متخصصان اعتماد و توجه کنند و بستر لازم را فراهم کنند می توانند کارهای بزرگتری در عرصه های مختلف انجام دهند.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان البرز نیز در این نشست گفت:بسیاری از موانع موجود در واحدهای صنعتی با حمایت دستگاه قضایی حل می شود.
جهانگیر شاهمرادی افزود:واحد های صنعتی انتظار مساعدت بیشتری از سوی مسئولان دارند شهرک صنعتی سیمین دشت 217 واحد صنعتی دارد.
وی گفت: سیمین دشت شهرکی 19 هکتاری است که در نظر دارد 44 هکتار توسعه داشته باشد.
شاهمرداری یکی از مزایای شهرک صنعتی سیمین دشت را نزدیک بودن به مرکز شهر اعلام کرد و گفت: دور کردن شهرک های صنعتی از مرکز شهر، افزایش هزینه های رفت و آمد کارکنان آن و در نتیجه کاهش بازدهی شهرک های صنعتی را به همراه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه استان البرز در حوزه صنعت پتانسیل های فراوانی دارد، گفت: در نظر داریم با افزایش خطوط تولید، موجب افزایش اشتغال شویم.
در این نشست دادستان عمومی و انقلاب مرکز و قضات استان البرز حضور داشتند.
7413/1535خبرنگار:معصومه مهتاب**انتشار دهنده:داریوش غفاری



انتهای پیام /*