گویا:تاکنون هیچ نوع بیماری در مناطق زلزله زده کرمانشاه فراگیر نشده است



به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وبدا)، محمدمهدی گویا با بیان این مطلب، افزود: انتظار داشتیم که بیماری های واگیر، اسهالی، وبا و آنفلوآنزا در بین مردم این مناطق شایع شود که این اتفاق رخ نداد اما انتظار داریم که با گرم شدن هوا، شاهد بروز برخی بیماری ها باشیم.
وی ادامه داد: ممکن است بیماری هایی مانند سالک در بین مردم مشاهده شود و به همین دلیل، اقدامات پیشگیرانه خود را آغاز کرده ایم.
گویا خاطرنشان کرد:پیشگیری از شیوع بیماری های مختلف در مناطق زلزله زده با برنامه ریزی های دقیق انجام شد و تمام راه های ابتلا به بیماری های واگیر را بستیم هرچند انتظار داشتیم که در این مناطق، سرمازدگی و آتش سوزی ناخواسته در چادرها رخ دهد اما همه این مخاطرات، کنترل و پیشگیری شد و به مردم هم آموزش های لازم، ارائه شد.
رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، یادآور شد: زلزله با قدرت بالا باعث می شود که ساختمان ها تخریب شود و آوارهای انبوه این ساختمان ها موجب گسترش انفجاری سالک می شود بنابراین اگر اقدامات انجام شده در جهت آواربرداری با سرعت بیشتری انجام شود، امید داریم که از بروز بیماری سالک پیشگیری شود.
گویا با اشاره به سفر اخیر خود به مناطق زلزله زده کرمانشاه، گفت: در جلسه استانداری عنوان شد که نیمی از کار آواربرداری تمام و به خارج از شهر منتقل شده است و به احتمال فراوان تا پایان سال، بقیه آوارها هم جمع آوری می شود که می تواند موفقیت بسیار بزرگی برای پیشگیری از بیماری سالک باشد.
وی درباره جمع آوری زباله در مناطق زلزله زده گفت: باید به فکر جمع آوری زباله در مناطق زلزله زده باشیم زیرا زباله، کانونی برای رشد و تکثیر حشرات و به ویژه پشه و موش است همچنین باید تکلیف فاضلاب این مناطق به سرعت مشخص شود تا اتفاق خاصی رخ ندهد.
اجتمام**3229**6075
تنظیم: حنانه شفیعی** انتشاردهنده: زهرا هجینی نژاد
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej



انتهای پیام /*