656 هزار و 150 فقره پرونده نزاع در استان فارس به مصالحه ختم شد



به گزارش ایرنا، علی القاصی روز پنجشنبه در جمع مسئولان قضایی استان فارس به مناسبت دهه فجر افزود: بحث صلح و سازش از چند سال گذشته توسط شوراهای حل اختلاف دنبال شد که باید در این بخش از ظرفیت تمامی دستگاه ها استفاده شود چرا که امنیت و آرامش به همه جامعه تعلق دارد و همه در حفظ و ارتقای آن سهیم هستند.
وی همچنین به تشکیل ستاد ملی صبر در قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: صبر مخفف صلح، بخشش و رضایت است که ستاد استانی صبر به محض ابلاغ قوه قضاییه در در استان فارس تشکیل شد و تا کنون دو جلسه این ستاد برگزار شده است و مصوبات خوبی داشته ایم.
رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: ستاد صبر متشکل از دستگاه هایی از قوای سه گانه است که باید از ظرفیت این ستاد در جهت صلح و سازش در جامعه بهره بگیریم.
القاصی افزود: برای ترویج فرهنگ صلح و سازش باید از ظرفیت تمامی افراد تاثیرگذار در جامعه و افرادی که در بین مردم نفوذ دارند استفاده کنیم، مساله بزرگی و کوچکی و احترام به ریش سفیدان و توجه کردن به ظرفیت ایلات، اقوام و طوایف می تواند در مساله صلح و سازش مفید باشد.
وی ادامه داد: استان فارس به لحاظ اینکه مردم آن از سبقه دینی و فرهنگی بالا برخوردار هستند موفقیت های خوبی در حوزه صلح و سازش داشته است.
رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: با تلاش های صورت گرفته تا کنون 50 فقره پرونده قتل عمل و بیش از 400 فقره پرونده مالی و محلی به صلح و سازش منجر شده است.
القاصی با بیان اینکه امروز آستانه تحمل مردم پایین آمده است افزود: مساله خشونت و بالا رفتن آمار منازعات حاکی از آن است که همه موارد با تصمیم قضایی و صدور حکم حل و فصل نمی شود و جامعه بیش از هر زمانی نیاز به مهربانی و ایجاد مصالحه توسط بزرگان و ریش سفیدان دارد تا به حل منازعات کمک کنند.
وی ادامه داد: اگر بسیاری از پرونده ها منجر به صلح و سازش نمی شد امروز شاهد ورود صدها پرونده دیگر به دستگاه قضایی بودیم، اما امروز آثار و برکت صلح و سازش را در تامین امنیت و جلوگیری از مهاجرت ها مشاهده می کنیم.
این آیین با حضور حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضاییه و امید محبی دبیر ستاد ملی صبر قوه قضاییه برگزار شد.
9254/ 2027
خبرنگار: سجاد خسروانیان ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی



انتهای پیام /*