امام جمعه: بنیاد صیانت از خانواده از 400طلاق در همدان جلوگیری کرد



آیت الله غیاث الدین طه محمدی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در حسینیه امام خمینی(ره) شهر همدان گفت: پدیده طلاق یکی از معضلات کشور به شمار می رود چون طبق آمارهای ارائه شده هر 20 ساعت یک زوج از یکدیگر جدا می شوند.
وی اضافه کرد: متلاشی شدن کانون خانواده تبعات جبران ناپذیر دیگری نظیر فرزندان طلاق و کودکان خیابانی به همراه دارد.
خطیب جمعه همدان تاکید کرد: اگر احساس کردید یک زوج جوان که فاقد تجربه لازم برای زندگی هستند به علل واهی و مساله کوچکی قصد طلاق دارند به طور حتم برای پیشگیری از این امر تلاش کنید و بدانید ثواب این کار برابر با ثواب مجاهدت یکهزار شهید در راه خدا است.
آیت الله طه محمدی یادآوری کرد: دفتر سابق نماینده ولی فقیه در استان همدان به بنیاد ‘صیانت از خانواده’ تبدیل شد تا مرجعی برای پیشگیری از بروز این پدیده باشد.
وی ادامه داد: با همکاری دادگستری همدان 30 تن از مشاوران توانمند و زبده در امر خانواده در این بنیاد مستقر هستند و به صورت رایگان مشاوره می دهند.
امام جمعه همدان خاطر نشان کرد: پیشتر معاون رئیس قوه قضاییه از بنیاد صیانت از خانواده بازدید داشت و از تشکیل چنین مجموعه ای ابراز خوشحالی کرد.
آیت الله طه محمدی اظهار کرد: همانگونه که خیرین صیانت از خانواده را راه اندازی کردند انتظار می رود خیرین ازدواج نیز تشکیل شود.
وی افزود: دولت 150 میلیون ریال برای هر یک از زوجین و در مجموع 300 میلیون ریال تسهیلات کم بهره برای تشکیل زندگی مشترک پیش بینی کرده است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان اضافه کرد: به طور حتم زوج هایی که فکر اقتصادی دارند با 300 میلیون ریال تسهیلات بانکی می توانند زمینه زندگی مشترک را فراهم و سرمایه ای برای ادامه زندگی مهیا کنند.
وی بیان کرد: 11 میلیون دختر و پسر جوان مجرد در کشور وجود دارد که نیازمند ازدواج هستند و از خیران درخواست می شود همانگونه که در زمینه کمک به زلزله زدگان معجزه کردند در این باره نیز پیشگام شوند.
طبق آخرین گزارش ارائه شده از سوی اداره کل ثبت احوال همدان، در 9 ماهه امسال 11هزار و 955 واقعه ازدواج در استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8.6 درصد کاهش داشته است.
همچنین در این مدت زمان 2 هزار و 898 طلاق در این استان ثبت شده که کاهش 1.6 درصدی نسبت به 9 ماهه سال 95 داشته است.
7526/2087/2090
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا



انتهای پیام /*