بهبود سیستم مدیریت در کشور برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی ضروری است



به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدعبدالنبی موسوی فر، در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در مسجد جامع خرمشهر گفت: سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در بحث اشتغال و کارآفرینی در 24 بند و هفت محور اصلی از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است.
وی با بیان اینکه ساختارها در کشور باید اصلاح شود، گفت: اولین محور اصلی اقتصاد مقاومتی در بحث اشتغال و کارآفرینی حمایت از تولید ملی و مردمی کردن اقتصاد است و دولتی بودن اقتصاد جز آفت و آسیبی بیش نیست.
امام جمعه خرمشهر، حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان، افزایش بهره وری ، مدیریت و اصلاح الگوی مصرف را از مهمترین محورهای اقتصاد مقاومتی در بحت اشتغال و کارآفرینی دانست و گفت: به رغم مدیریت فرهنگ دینی در اصلاح الگوی مصرف ولی متاسفانه در زمینه های مختلف اسراف در بین مردم وجود دارد.
حجت الاسلام موسوی فر، اصلاح زیرساخت ها را از دیگر اهداف اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: چرخه اقتصاد در ایران اسلامی می تواند یک اقتصاد پویا و شکوفا داشته باشد.
وی نقش بانک ها در اقتصاد مقاومتی مهم دانست و گفت: نظام بانکی در جهت نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی باید گام های موثری بردارد و زمینه اشتغال را برای جوانان فراهم کند.
امام جمعه خرمشهر ، گفت: به منظور حمایت از تولید ملی و حمایت از اقشار کم درآمد با هدف اشتغال پایدار پرداخت تسهیلات کم بهره بانکی و محدود کردن واسطه ها از دیگر مواردی است که در تحقق اقتصاد مقاومتی کمک می کند.
حجت الاسلام موسوی فر، گفت: وظیفه دولت ایجاد بانک اطلاعاتی مشاغل در سامانه کسب و کار و برطرف کردن خواسته های متقاضیان است.
وی جذب سرمایه گذار را از وظایف مسئولین دستگاه اجرایی دانست و گفت: مسئولین دستگاههای اجرایی سرمایه گذاران را پشت درهای بسته نگه ندارند و برای رسیدگی به کارهای آنها تلاش کنند.
7100/7165 / 6002
خبرنگار: کمیله حجازی ** تنظیم: حمید رضا ترابی فرد **انتشاردهنده: کبری آقازری



انتهای پیام /*