دومین همایش تبیین نقش و توانمندی های ایل بهلولی در زیرکوه برگزار شد



به گزارش ایرنا مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی حوزه تولیت آستان قدس رضوی در این همایش گفت: جهل، غفلت و اسارت، عامل عقب ماندگی و پسرفت بشر است.
حجت الاسلام عباس فرازی نیا افزود: به منظور دستیابی به افق و آینده ای روشن برای انقلاب اسلامی باید بصیرت سیاسی و اجتماعی خود را بالا برده و با افزایش آگاهی بر جهل، غفلت و اسارت غلبه کنیم.
وی بیان کرد: شناخت ولی، دشمن شناسی و شناخت تکلیف و عمل به آن از مصادیق بصیرت است که لازمه هر فرد مسلمان می باشد.
مدرس حوزه و دانشگاه گفت: دوران انتخابات تمام شده و اکنون زمان رفاقت است و باید با بصیرت خود دشمن را شناسایی کرده و با وحدت در برابر آمریکا، انگلیس، اسرائیل و وهابیت ایستاد.
وی افزود: مردم با حضور خود در مقاطع حساس، پشتیبانی و حمایت خود را از ولایت و نظام اسلامی به اثبات رسانده اند و اکنون زمان آن رسیده که مسئولان زمینه خدمت رسانی بهتر به ولی نعمتان خود را فراهم کنند.
مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی حوزه تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنانش گفت: دو نعمت عقل «حجت باطنی » و انبیا « حجت ظاهری» به بشریت داده شده تا با استفاده از آن به کمال و سعادت برسد.
وی افزود: هر موقع بشریت، عقل خود را با پیام وحی هماهنگ کرد به کمال رسیده و زمانی که از وحی الهی دوری کرد و فقط تجربه و عقل خود را پذیرفت با ضرر و پسرفت موجب عقب ماندگی و جهالت خود شد.
حجت الاسلام فرازی نیا با اشاره به آیات قرآن گفت: رسالت و پیام تمام انبیای الهی، عبادت خدا و زندگی کردن براساس وحی الهی و پرهیز کردن از طاغوتیان است.
وی با بیان اینکه همواره بشریت در زمان و مکان‌های مختلف به دو گروه مثبت و منفی، طاغوتی و یاقوتی و هابیلی و قابیلی تقسیم می‌شوند بیان کرد: در زمان امروز نیز بشریت به دو گروه حزب‌اللهی و حزب شیطانی و انقلابی و ضدانقلاب تقسیم می‌شوند.
مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی حوزه تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: به برکت انقلاب اسلامی، خون شهدای عشایر و غیرعشایر، روستایی و شهری، ایرانی و افغان، عراقی و سوری در قالب لشگرهای مدافعان حرم درهم آمیخت.
وی افزود: کشوری که در تحریم قرار دارد و ظلم و ستم تمام اجانب علیه آن است امروز حرف اول را در منطقه می‌زند و امنیت خود را حفظ و جبهه مقاومت را تقویت می‌کند.
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز موصل‌ها و حلب‌ها را آزاد کرده است و ان شاءالله به‌ زودی قدس را آزاد خواهد کرد‌.
عشایر ایل بهلولی، مسلمان و فارسی زبان بوده و اکثرا در نقاط مرزی کشور مستقر هستند. این ایل از سه طایفه حسینی، نادی و احمدی با جمعیتی بالغ بر 700 هزار نفر در استان های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، فارس، لرستان و کرمان زندگی می کنند.
شهرستان زیرکوه در سال 1391 تاسیس شد و حاجی آباد مرکز آن در فاصله 85 کیلومتری مرز افغانستان قرار دارد، مرز مشترک ایران با افغانستان در این شهرستان 147 کیلومتر است.
این شهرستان با جمعیت 45 هزار نفری در شمال شرقی خراسان جنوبی قرار دارد که از شمال به شهرستان خواف خراسان رضوی، از جنوب به شهرستان درمیان از شرق به افغانستان و از غرب به شهرستان قاین محدود است.
7218*3028
خبرنگار: محمدامین زرگر * انتشار: رسول محمدحسنی



انتهای پیام /*