زنان می توانند با ارائه ایده مقاوم درعرصه مبارزه با افراطی گری تاثیرگذار باشند



به گزارش خبرنگار حوزه احزاب ایرنا، معصومه ابتکار عصرجمعه در آئین گشایش بیست و نهمین کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی در سالن اجلاس سران اظهارداشت:سیاستمداران باید به این نکته توجه کنند که توجه به نگاه ها و افراد مختلف در این زمینه مهم است و احزاب سیاسی باید کمک حال دولت ها و در بین گروه های مختلف باشند و از مشکلات مختلف در زمینه های مختلف جلوگیری کنند.
وی ادامه داد: نقش احزاب سیاسی برای رسیدن به این هدف یکی از اساسی ترین نقش های این ها در زمینه های مختلف مذهبی می تواند باشد و ایران یکی از نمونه های موفق در این زمینه است.
ابتکار گفت: در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم که یکی از اتفاق های خاصی بوده که رخ داده و احزاب سیاسی از این اتفاقی که توسط بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی افتاد استفاده کنند و برنامه های خود را پیش ببرند. برنامه های احزاب باید به شکلی باشد که مردم سالاری دینی در آن مورد توجه قرار گرفته باشد و برنامه های اینها تاثیرگذار است.
وی افزود: برنامه های مختلفی دیده شده که کشورهای مختلف به نام مذهب و دین متاسفانه خشونت و ترور را گسترش داده اند و باعث از بین رفتن مردان و زنان و افراد زیادی در جهان شده اند و این باعث محدودیت های زیادی در کشورهای جهان شده است و به عنوان نمونه یکی از اینها داعش است که به نام مذهب، خشونت را گسترش داده است و به نام الله اکبر افراد بیگناه زیادی را می کشند.
وی اضافه کرد: احزاب سیاسی برای نشان دادن این مشکلات باید دست به کار شوند تا امر به معروف را سرلوحه کارهای خود قرار دهند تا به صلح پایداری برسیم تا مشکلات و محدودیت هایی که این گروه ها به وجود آورده اند در آینده حل کنیم و ضروریات اولیه یک جامعه را مهیا کنیم.
ابتکار گفت: متاسفانه بی عدالتی های متعددی را مخصوصا در جوامعی چون فلسطین می بینیم که مشکلات زیادی را برای مردم این منطقه به وجود آورده است. جوانان و نوجوانان تحت فشار رژیمی قرار گرفته اند و به توانایی خود نمی توانند برسند. نسل جوان در این مناطق نمی توانند حرف خود را بزنند و تصمیم گیری داشته باشند اما در کشور ما نوجوانان و جوانان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توانسته اند تصمیم گیر باشند.
وی افزود: بهتر است در این زمینه گفت و گوهایی بین نسل های مختلف به وجود آید که در این میان احزاب سیاسی نقش مهمی دارند تا این موفقیت را برای این نسل ها به وجود آورند تا مردم از اقشار مختلف بتوانند به آنها اعتماد و در تصمیم گیری های مختلف شرکت کرده و اثرگذار باشند.
ابتکار ادامه داد: باید حضور اقشار مختلف مردم در تصمیم گیری و تاثیرگذاری در جوامع مختلف موفقیت آمیز باشد و بتوانند با در کنار هم قرار گرفتن موفقیت خوبی در مقابل افراطی گری ها داشته باشند و کسی نتواند از این افراطی گری به نام مذهب و دین سوء استفاده کند بهتر است در این زمینه از حضور زنان در احزاب مختلفی استفاده و از توانایی آنان بهره ببریم و بتوانیم به برنامه هایی که داریم برسیم.
8888وی گفت: در ایران عزیز ما، زنان توانسته اند با گروه هایی که تشکیل داده اند و شرکت هایی که در احزاب مختلف داشته اند در زمان جنگ تحمیلی با دور هم جمع شدن های خود توانسته کمک بزرگی برای انقلاب باشند.
ابتکار اظهار داشت: می توانیم زنان و مردان را در کنار هم قرار داده و با کمک این دو توانایی های خود را بالا برده و احزاب خود را توانمند سازیم.
وی با اشاره به نقش اجزاب گفت: این تاثیر برای خانواده ها مهم تلقی می شود. در کشورما توانستیم گفتمان زنان و خانواده ای به وجود آوریم و در این زمینه برنامه های خاصی دارند و از طریق سازمان های مردم نهادی که به وجود آورده ایم توانسته ایم از ایده های مختلف در کنار دولت مردان کمک بگیریم این می تواند الگویی برای دیگر کشورها باشد که از طریق مذاکره در اختیار آنان قرار دهیم.
وی با اشاره به ضرورت توسعه این امر گفت: نیاز است با هم کمک کنیم تا مدیریت و نظارت خوبی برای اجرای درست و رسیدن به عدالت داشته باشیم تا الهام بخشی خاصی برای جوانان و نوجوانان و نسل جدید باشد تا افراطی گری را از این طریق از بین ببرند و برنامه های خوبی را برای رسیدن به صلح پایدار به وجود آورند که این توانایی توسط خداوند در ذات انسان گذاشته شده است.
وی گفت: چالش های بسیاری روبه رو داریم که نیازمند گفتمان هستیم. روهینگیا و بخشهای مختلفی از آسیا تحت فشار هستند باید حرف های این ها را شنیده و برنامه پایداری برای صلح داشته باشیم و با گسترش این برنامه ریزی ها بتوانیم با هم در ارتباط باشیم و نه تنها از طریق گفت و گو که از طریق ملت ها و فرهنگ های خود این برنامه ها را پیش ببریم.
ابتکار در پایان گفت: از احزاب اسیایی باید تشکر کنم که این فرصت را به وجود آورده اند تا در کنار هم راهکارهای مختلفی به وجود آورم یو زنان را در اینده تاثیرگذار کنیم و ریشه های مختلف مشکلات را بشناسیم و افراطی گری ها در این دنیا را از بین ببریم .
به گزارش ایرنا، بیست و نهمین نشست کمیته دائمی کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی(ICAPP) و دومین کنفرانس ویژه ‘راه ابریشم’ صبح امروز –جمعه- با حضور سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه در محل سالن اجلاس سران با حضور شخصیت های سیاسی و حزبی جمهوری اسلامی ایران و کشورهای مختلف جهان آغاز به کار کرد.
این کنفرانس به میزبانی حزب موتلفه اسلامی با مشارکت صد نفر از رهبران، دبیران ک
ل و مقامات ارشد 40 حزب و سازمان سیاسی از 25 کشور آسیایی و نیز مسوولان سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی آغاز به کار کرده است.
شرکت کنندگان در این رویداد بین‌المللی در نشست‌های مختلف در سه موضوع اصلی ‘نقش احزاب در کاهش تنش‌ها و مواجهه با افراط‌گرایی، احزاب و توسعه پایدار شهری و نقش احزاب در توسعه سیاسی، تبادل فرهنگی و گسترش مبادلات تجاری در مسیر راه ابریشم’ سخنرانی می‌ کنند.
سیام 6984 **1440
خبرنگار امیر خان زاده** انتشار:گلشن



انتهای پیام /*