کاهش 100 درصدی تصرفات منابع طبیعی در جنوب استان کرمان



به گزارش ایرنا، محمدحسن کردستانی روز شنبه در نشست هم ‌اندیشی و هماهنگی ستاد برگزاری هفته منابع طبیعی و آبخیزداری افزود: این نشست در راستای هرچه بهتر برگزار شدن هفته مذکور نسبت به سالهای گذشته برپا شده تا گامهای مؤثرتری برای حفظ و حراست از منابع طبیعی برداریم.
وی با اشاره به اینکه همه ساله از 15 تا 21 اسفند ماه به عنوان هفته منابع طبیعی و آبخیزداری نامگذاری شده است بیان کرد: این نامگذاری در راستای ترویج فرهنگ حفاظت و بهره‌ برداری اصولی از عرصه ‌های منابع طبیعی به استناد آموزه ‌های دینی و با استفاده از جلب مشارکت حداکثری مردم انجام شده است.
کردستانی با بیان اینکه در بحث استفاده از ظرفیت ‌های مردمی طی یکی 2 سال اخیر حداکثر بهره‌ برداری از را حضور مردم در راستای تحقق جامع امر حفاظت داشتیم افزود: منطقه جنوب کرمان در حال حاضر دارای سه میلیون و 680 هزار هکتار عرصه‌ های منابع طبیعی است که نشان از ظرفیت بسیار زیاد آن دارد.
کردستانی عنوان گفت: برای تمام این عرصه‌ ها قراردادهایی با عنوان حفاظت مشارکتی با بهره‌ برداران منابع طبیعی و حافظان انفال منعقد شده که بر اساس آن امر حفاظت را به مردم سپردیم و خروجی این قراردادهای مشارکتی کاهش بیش از 85 درصد آتش ‌سوزی و 100 درصد تصرفات طی دو سال اخیر است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با اشاره به دیدگاههای مختلف در مورد منابع طبیعی ادامه داد: ما در راستای اجرای برنامه ‌های علمی با تمام توان از ظرفیت دانشگاهها، مراکز تحقیقاتی و مردم به نحو احسن استفاده می ‌کنیم تا کارهای انجام شده، کارشناسی و با بازدهی بالا باشند و صیانت از عرصه‌ های جنگلی و مرتعی به بهترین شکل ممکن انجام شود.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7450/3029



انتهای پیام /*