راه اندازی نخستین کلینیک سیار دندانپزشکی در ورامین



بابک بختیاری روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: کلینیک سیار دندانپزشکی برای نخستین بار به منظور خدمت رسانی در مناطق محروم و با همکاری جمعی از دندانپزشکان شهرستان ورامین راه اندازی شده است.
وی گفت: در این کلینیک سیار که روزانه در مناطق مختلف روستایی مستقر می شود، خدمات سطح یک دندانپزشکی شامل جرم گیری، کشیدن دندان و ترمیم ساده دندان به صورت رایگان ارائه می شود.
بختیاری بیان کرد: در این مرکز سیار درمانی، خدمات بهداشتی مناسبی به جامعه هدف شامل کودکان زیر 14 سال ، زنان باردار و خانواده ها محروم ارائه می شود.
به گفته وی، هر روز یک پزشک در این مرکز مستقر می شود و خدمات دندانپزشکی را به گروه هدف ارائه می کند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان ورامین همچنین گفت: طرح جهادی خدمات رایگان دندانپزشکی همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر، با همکاری قرارگاه شهید شاطری و شبکه بهداشت و درمان ورامین در مناطق حاشیه ای و محروم این شهرستان اجرا شده است.
وی اضافه کرد: در اجرای این طرح نیز که با مشارکت مسئول بهدشت دهان و دندان و بسیج جامعه پزشکی سپاه ناحیه ورامین اجرا شده، خدمات رایگان دندانپزشکی به اقشار مردم به ویژه دانش آموزان ارائه شد.
بختیاری ادامه داد: این خدمات شامل معاینه، کشیدن، ترمیم، جرم گیری دندان و آموزش بهداشت دهان و دندان است که به صورت کاملا رایگان ارائه شده است.
شهرستان ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
خبرنگار: سید حسن میری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348



انتهای پیام /*