طلب 21 هزار میلیارد ریالی تامین اجتماعی خوزستان از کارگاه ها/نسخه کاغذی در مراکز ملکی حذف شد



به گزارش ایرنا محمود یارعلی زاده یکشنبه در جمع خبرنگاران در اهواز اظهار کرد: کارگاه شرکت نیشکر هفت تپه بیش از 2 هزار و 800 میلیارد ریال به تامین اجتماعی بدهکار است و هر ماه نیز به این رقم اضافه می شود و هنوز اقدام موثری برای تسویه بدهی و استفاده از یک هزار میلیارد ریال بخشودگی جرایم انجام نداده است.
وی افزود: شرکت نیشکر کارون شوشتر از یک هزار و 130 میلیارد ریال بخشودگی استفاده کرد و تنفس مالی خوبی برای شرکت ایجاد شد.
یارعلی زاده در خصوص استراتژی های سازمان گفت: توسعه فیزیکی مراکز خدمات رسانی سازمان از جمله این استراتژی ها است اما چون سازمان برون سپاری می کند انتظار دارد این استراتژی کم رنگ شود.

** راه اندازی شعبه هشت اهواز در دستور کار است
مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان ادامه داد: راه اندازی شعبه هفت تامین اجتماعی در اهواز تاثیر زیادی در کاهش ازدحام جمعیت شعبه سه و چهار داشت و به دنبال راه اندازی شعبه هشت اهواز هستیم.
وی بیان کرد: در صورت محقق شدن این پروژه، دیگر در اهوازشعبه شلوغ وجود نخواهد داشت و 43 درصد کار بدون ازدحام جمعیت انجام می شود.
یارعلی زاده در خصوص برون سپاری گفت: هم اکنون 14 کارگزاری در خوزستان فعال است و هفت کارگزاری نیز تا اردیبهشت و خرداد سال آینده راه اندازی می شوند.
مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان درخصوص خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی افزود:با توجه به زیرساخت ها و ضریب نفوذ اینترنت درخوزستان لزوم تقویت خدمات غیر حضوری احساس می شود.
وی گفت:95 درصد شعب تامین اجتماعی مجهز به فیبر نوری هستند و سه شعبه نیز در حال اجراست.

** لزوم تقویت ساختار نوین ارایه خدمات
یار علی زاده در خصوص ساختار نوین ارایه خدمات که 2 سال گذشته در شعبه 2 آبادان به صورت پایلوت انجام شد اظهار کرد: این ساختار شامل سه مرحله است به صورتی که در مرحله نخست، کارمند یک بخش باید به تمام موارد آن قسمت مسلط باشد تا اگر یکی از کارمندان در مرخصی به سر می برد دیگر کارمندان بتوانند کار آن را انجام دهند که در شعب تیپ پنج، چهار و سه از این مرحله گذر کرده ایم.
وی اضافه گرد: در مرحله دوم کارمند باید به تمام قسمت های مشابه مسلط باشد و برخی شعب تیپ پنج و چهار در این مرحله قرار دارند.
وی بیان کرد: مرحله سوم میزخدمت است یعنی کارمند تامین اجتماعی باید در هر بخش که فعالیت می کند به نیازهای تمام مراجعان مسلط باشد.
یارعلی زاده افزود: 42 میلیون نفر در کشور زیر نظر سازمان تامین اجتماعی قرار دارند که حدود 54 درصد از جمعیت کشور را شامل می شود و در خوزستان 2 میلیون و 800 هزار نفر را یعنی 60 درصد از جمعیت این استان زیر پوشش تامین اجتماعی قرار دارند.
مدیردرمان تامین اجتماعی خوزستان نیز اظهار کرد: در خوزستان 31 مرکز درمانی، 6 بیمارستان، 24مرکز سرپایی و یک بیمارستان هیات مدیره ای زیرپوشش تامین اجتماعی قرار دارد.

** 2 بیمارستان تامین اجتماعی در دست احداث است
صادق جلیلی افزود: بیمارستان 96 تختخوابی دزفول با پیشرفت 60 درصد و 160 تختخوابی آبادان با 65 درصد پیشرفت فیزیکی در برنامه کاری قرار دارد که سال آینده به بهره برداری می رسد.
وی بیان کرد: در 9 ماه امسال چهار میلیون و 100 هزار نفر پذیرش عمومی، تخصصی، دندانپزشکی و مامایی ، 16 هزار مورد عمل جراحی و 40 هزار مورد بستری با وجود 500 تخت فعال انجام شد.
جلیلی اظهار کرد: در این مدت 40 مورد پروژه تعمیرات اساسی در سطح خوزستان تعیین شد که در اورژانس بیمارستان امیرالمومنین اهواز بالغ بر 150 متر مربع ساخت و ساز انجام شده و به زودی به بهره برداری می رسد.
مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان گفت:کار ساخت درمانگاه تخصصی امیرالمومنین در فضای 2 هزار متر مربع به زودی آغاز می شود.
وی افزود:پروژه ساخت و توسعه بیمارستان شوشتر نیز آغاز شده و بیمارستان 32 تختخوابی به 64 تختخوابی افزایش می یابد و همچنین پروژه های هتلینگ در تمام بیمارستان ها انجام شده و یا در حال انجام است.
جلیلی بیان کرد: بیش از 115 میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه ها در این 9 ماه هزینه شده و بیش از 50 میلیارد ریال تجهیزات خریداری شده است.
مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان اضافه کرد: درمانگاه باوی، پلی کلینیک تخصصی بیمارستان بهبهان و مجوز خرید هفت دستگاه آمبولانس از جمله فعالیت های در دست اقدام است.

** حذف دفترچه در مراکز طرف قرارداد در دستور کار قرار دارد
وی در خصوص حذف دفترچه گفت: هم اکنون نسخه کاغذی در دفترچه از تمام مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی حذف شده و به جز در موارد خاص که شاید نسخه برای بیرون نیاز باشد فعالیت از طریق سیستم اتوماسیون انجام می شود.
جلیلی اظهار کرد: حذف دفترچه در مراکز طرف قرارداد در سازمان آغاز و به صورت آزمایشی در شهر یزد انجام شده اما چون زیرساخت قوی نیاز دارد به کندی پیش می رود.
وی ادامه داد: هم اکنون 2 هزار و 200 مرکز طرف قرارداد در خوزستان وجود دارد که بهمن امسال بالغ بر 400 میلیارد ریال به این مراکز طرف قرارداد غیر دانشگاهی بدهی داشتیم.

** انتقاد از طرح تحول نظام سلامت
وی از طرح تحول نظام سلامت و بازنشستگی پیش از موعد انتقاد کرد: طرح تحول نظام سلامت هزینه تامین اجتماعی را در پرداخت دستمزد پزشکان سه برابر کرده است.
3004/ 6037
خبرنگار: خاطره غفاری ** انتشاردهنده: عبدالحمید راجی



انتهای پیام /*