افتتاح 24 طرح مسکونی و بهداشتی همزمان با دهه فجر در خوی



به گزارش ایرنا مسعودفریور، مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی روز دوشنبه، در آئین بهره برداری نمادین از یک واحد مسکونی در روستای ‘عذاب’ خوی گفت: برای 21 نفر از معلولان بهزیستی و مددجویان کمیته امداد امام خمینی این شهرستان واحد مسکونی توسط این 2 نهاد با هشت میلیارد رالا هزینه ساخته شده است.
رئیس دانشکده علوم پزشکی خوی نیز در آئین افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی ‘دیزجدیز’ گفت: این مرکز با مساحت یکهزار و 150 متر مربع برای جمعیت 43هزار نفری این شهر احداث شده است.
فاطمه مقدم تبریزی افزود: برای احداث این مرکز مبلغ 20 میلیارد رالا توسط دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی هزینه شده است.
وی اضافه کرد: مرکز خدمات جامع سلامت دیزجدیز دارای قسمت های مامایی، آزمایشگاه، داروخانه، درمانگاه و سایر قسمت های درمانی و بهداشتی است.
وی ادامه داد: پایگاه فوریت های پزشکی شهرک ولیعصر خوی نیز با مساحت 80 مترمربع و با 6 نفر کارشناس فوریت های پزشکی و با یک میلیارد و پانصد میلیون رالز هزینه مورد بهره برداری قرار گرفت.
مدیر جهاد کشاورزی خوی نیز در آئین افتتاح مرغداری جدید الحداث در خوی گفت: این مرغداری 24 هزار قطعه ای در مساحت پنج هزار و 400 مترمربع و با فضای مسقف یکهزار و 800 مترمربع ساخته شده است.
مهران زینال زاده با اشاره به اینکه این مرغداری سالانه 150 تن گوشت سفید تولید می کند، افزود: برای ساخت آن مبلغ 8 میلیارد و هشتصد میلیون رالی هزینه شده که 5 میلیارد آن آورده سازنده و 3میلیارد و هشتصد میلیون نیز از اعتبارات دولتی وام داده شده است.
زینال زاده ادامه داد: در این مرغداری برای سه نفر به صورت مستقیم و برای 6 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزای شده است.
به گزارش ایرنا، ایام الله دهه فجر از روز پنجشنبه هفته گذشته آغاز شده است و با افتتاح و کلنگ زنی طرح های متعدد در آذربایجان غربی تا 22 بهمن ماه جاری ادامه می یابد؛ امسال سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی است.
7133/2093**
خبر: سعید فرجی**تنظیم کننده: توحید محمودپور ** انتشار: صابر چهرقانی



انتهای پیام /*