برگزاری همایش تجلیل از بانوان تاثیر گذار در عرصه انقلاب در ارومیه



به گزارش ایرنا معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی روز دوشنبه در این مراسم با اشاره به نقش موثر زنان در عرصه های جنگ و انقلاب گفت: شما زنان از فرزندان و مردانتان حمایت کردید تا آنان در عرصه های حساس کشور حضوری مقتدرانه داشته باشند و این نشان از گذشت و ایثار شماست.
علیرضا رادفر اضافه کرد: نمی توان نقش زنان را در بروز و ظهور این انقلاب نادیده گرفت و در حال حاضر نیز برای توسعه کشور نیازمند عزم همگانی و پشتیبانی شما بانوان هستیم.
وی افزود: زنان ما در عرصه های مدیریتی توانایی بالایی دارند و باید از این توانایی در راستای پیشرفت کشور نیز استفاده شود تا زمینه حضور بیشتر بانوان در عرصه های اجتماعی و فرهنگی فراهم شود.
وی با اشاره به اینکه 39 سال از این انقلاب گذشت و وارد چهملین سال پر برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی شده ایم، گفت: ظهور این انقلاب تمام ساختارهای شرق و غرب را بر هم زد و منافعشان را برباد داد و به همین دلیل است که منافقان در تلاش هستند تا مانع پیشرفت این انقلاب و کشور شوند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: همانطور که امروزه این منافقان بیش از پیش چهره منحوس خود را آشکار کردند و به مخالفت با این نظام پرداختند و عملکرد های رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا بیان کننده این مسئله است.
رادفر ادامه داد: هیچ معادله در این منطقه جز با تاثیر گذاری و حضور جمهوری اسلامی ایران رخ نمی دهد و این نشان از اقتدار این نظام مقدس در منطقه است.
وی اظهار کرد: امروز دنیا به این قدرت منطقه ای ایران اعتراف می کند و همگی نشات گرفته از اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.
وی افزود: باید به درستی از دستاوردهای این نظام پاسداری کنیم و با اتحاد مردم و مسئولان در راستای حل مشکلات جامعه تلاش کنیم.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: بردباری و استقامت زنان عامل موثری در تداوم انقلاب بود زیرا زنان توانمند در تعلیم و تربیت الگوهای خوبی را تحویل این جامعه داده‌اند.
شهلا تاجفرادامه داد: زنان در پیروزی انقلاب نقش غیر قابل انکاری داشته اند و حضور فعال آنان در عرصه های اجتماعی مدیون روشنگری امام خمینی (ره) است زیرا انقلاب اسلامی باعث ارتقای جایگاه زنان و زمینه رشد و حضور آنان را در عرصه های اجتماعی فراهم کرد.
وی افزود: باید قدردان زحمات بانوان باشیم و دهه فجر بهترین زمان برای تببین و گسترش ایثارگری های بانوان در عرصه های اجتماعی است.
به گزارش ایرنا در ادامه این مراسم از بانوان تاثیرگذار درعرصه انقلاب با اهدای لوح یادبودی تجلیل و همچنین از لوح یادبود عکس شهیده بانوان آذربایجان غربی رونمایی شد.
آذربایجان غربی دارای 12 هزار شهید گلگون کفن است که 699 نفر از این افراد را زنان شهیده تشکیل می دهند و از این تعداد 189 نفر متعلق به شهرستان ارومیه است.
از 12 تا 22 بهمن به نام دهه فجر و جشن پیروزی انقلاب اسلامی نامگذاری شده است و در این ایام مبارک همزمان با بهره برداری از طرح‌های عمرانی برنامه مختلفی نیز در شهرها و استان‌های کشور برگزار می‌شود.
8135/ 2093
**خبر: شهین بیدادرس ** تنظیم کننده: توحید محمودپور ** انتشار: صابر چهرقانی



انتهای پیام /*