بهره برداری از سه طرح عمرانی و خدماتی در شهرستان قائمشهر



به گزارش خبرنگار ایرنا ، این طرح ها شامل کارگاه نساجی سنتی ، ساختمان گل و گیاه و ساخت خانه محروم کمیته امداد بوده است.
رئیس کمیته امداد شهرستان قائمشهر در افتتاح ساخت خانه محروم که در شهرک یثرب برگزار شد ، گفت که این خانه با هزینه ایی بالغ بر 60 میلیون تومان به بهره برداری رسیده است .
ابوالحسن رنجبر افزود:از این میزان مبلغ 15 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض از سوی کمیته امداد ، 18 میلیون تومان تسهیلات روستایی بنیاد مسکن و مابقی به صورت شخصی بوده است.
وی متراژ این خانه را 60 متر مربع اعلام کرد.
رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان قائمشهر در مراسم افتتاح کارگاه نساجی سنتی که در روستای آهنگر کلای بیشه سر برگزار شد ، گفت که اولین کارگاه نساجی سنتی در روستای آهنگر کلای بیشه سر به بهره برداری رسیده است .
محسن باستانی افزود : 30 نفر از بانوان روستایی این دوره آموزشی را گذرانده اند که می توانند در این کارگاه لاجیم ببافند.
وی با بیان اینکه هر یک از روستاها در این شهرستان که کارگاه نساجی سنتی راه اندازی کنند به آنها تسهیلات ارزان قیمت ارائه می شود ، افزود : این تسهیلات با بهره 6 در صد در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت تا کارگاه راه اندازی کنند.
دیگر برنامه در این شهرستان افتتاح گل و گیاه در کفشگرکلای ارطه بوده که در این مجموعه حدود 6 هزار نوع گل کاکتوس وجود دارد.
این مجموعه را یکی از بسیجیان با هزینه شخصی 13 میلیون تومان و تسهیلات 10 میلیون تومانی از سپاه سازندگی به بهره برداری رسانده است.
خبرنگار :مونا معینی کوچکسرایی**انتشار دهنده: محسن حسن نیا
7334/1899



انتهای پیام /*