رئیس جمعیت هلال احمر: موجودی انبارهای جمعیت 40درصد کمتر از وضعیت مناسب است



به گزارش ایرنا، علی اصغر پیوندی دوشنبه به خبرنگاران در بجنورد اظهار کرد: در وضعیت استاندارد و مناسب باید اقلام و مایحتاج مورد نیاز 2 درصد از جمعیت مراکز استان ها و یک درصد از جمعیت شهرستان ها برای استفاده در حادثه های احتمالی ذخیره سازی و دپو شود اما اکنون موجوی انبارها پایین است.
وی با بیان اینکه 16 قلم مایحتاج و مورد نیاز مردم در حادثه های احتمالی باید درانبارها دپو شود افزود: در برآوردهای انجام شده، اکنون در این زمینه تا وضعیت استاندارد فاصله داریم و باید تلاش بیشتری برای تقویت انبارها انجام شود.
رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: البته امدادرسانی به حادثه دیدگان زلزله های اخیر بویژه کرمانشاه سبب شد تا میزان موجودی اقلام مختلف در انبارهای جمعیت هلال احمر کاهش یابد.
وی افزود: وسعت حادثه زلزله در غرب کشو بسیار زیاد بود و در آن، به ساکنان یک هزار و 950 روستا و هشت شهر خسارت وارد شد و 620 نفر فوت و 9هزار نفر مصدوم شدند.

* نگاه ویژه دولت به هلال احمر
پیوندی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه دولت، نگاه و توجه ویژه ای به جمعیت هلال احمر دارد گفت: خوشبختانه وضعیت اعتباری جمعیت در لایحه بودجه سال 97 مناسب است و اعتبارات خوبی پیشنهاد شده است.
وی افزود: البته این جمعیت منابع مالی دیگری نیز دارد که باید به جریان افتد به طور مثال باید از ظرفیت املاک و مستغلات برای تقویت موجودی انبارها اقدام شود.
وی خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر ایران با 50 هزار امدادگر، جمعیت بسیار قدرتمندی است که در این سال ها توانسته است حوادث زیادی را داخل و حتی خارج کشور مدیریت کند.

* همه دستگاه ها در کاهش آسیب حادثه ها نقش دارند
رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: این جمعیت بدون توجه به رنگ و نژاد و مذاهب در حوادث حضور پیدا می کند.
وی با تاکید بر نقش و اهمیت آموزش در کاهش خسارت حادثه های طبیعی گفت: همه دستگاه ها در زمینه کاهش آسیب ها و خسارت های حادثه های احتمالی وظیفه دارند و دراین باره نقش جمعیت هلال احمر باید از نقش انفعالی به نقش مطالبه گری سوق یابد.
به گفته پیوندی ایران کشور حادثه خیزی است و از 43 حادثه طبیعی که در دنیا به وقوع پیوسته، 33 حادثه در این کشور رخ داده است بنابراین دستگاه ها و نهادهای مختلف باید آمادگی داشته باشند تا برای امداد رسانی و مدیریت حادثه ها آموزش های لازم را فرا گیرند.

* هیچ حادثه دیده ترافیکی این استان در حین انتقال فوت نشده
وی در پاسخ به این سوال که چرا آمار قربانیان حوادث جاده ای که در حین انتقال جان خود را از دست داده اند بالا است گفت: در درستی این آمار که گفته می شود نیمی از قربانیان حوادث جاده ای در سر صحنه و مابقی در حین انتقال و یا در بیمارستان جان خود را از دست داده اند باید بیشتر بررسی شود البته جمعیت هلال احمر خراسان شمالی مدعی است که در 2 سال اخیر هیچ حادثه دیده حوادث ترافیکی در حین انتقال فوت نکرده است.
وی تصریح کرد: تمام مصدومانی که توسط هلال احمر به بیمارستان منتقل شده اند زنده به این مراکز تحویل شده اند و شمار فوتی های حمل شده در این استان در 2 سال اخیر صفر بوده است.
رئیس جمعیت هلال احمر درباره زمان حضور امدادگران در حادثه ها گفت: مدت زمان رسیدن امداد گران به محل حادثه به طور میانگین هشت تا 10 دقیقه است.



انتهای پیام /*