سه طرح عمرانی در بخش رودخانه رودان به بهره برداری رسید



فرماندار رودان روز دوشنبه در آیین بهره برداری این طرح ها در گفت و گو با ایرنا، افتتاح دو هزار و 100 متر راه روستایی، سازه آبخیزداری لاستیکی و خانه عالم روستای حسین آباد را از طرح های مورد بهره برداری در بخش رودخانه اعلام کرد.
احمد محمودی افزود: همزمان با سی و نهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، راه روستای دهیری به طول دو هزار و 100 متر و چهار میلیارد و 53 میلیون ریال اعتبار افتتاح و 71 خانوار از مزایای این طرح برخوردار شدند.
وی از خانه عالم روستای حسین آباد با 85 مترمربع زیربنا و 710 میلیون ریال اعتبار به عنوان یکی دیگر از طرح های دهه فجر نام برد.
این مسئول اظهار داشت: سد لاستیکی آبخیزداری نیز در بخش رودخانه به بهره برداری رسید که این سازه آبخیزداری با استفاده از پسماندهای زیست محیطی و با استفاده از یک هزار و 250 حلقه لاستیک فرسوده خودرو با اعتباری افزون بر 100 میلیون ریال با ارتفاع 3 متر و طول تاج 16 متر احداث شده است.
وی بیان کرد: این سازه آبخیزداری با هدف تعدیل و تاخیر در جریان سیلاب، کنترل فرسایش خاک، مهار رسوب و تقویت پوشش گیاهی احداث شده و حفظ و پاکسازی طبیعت، به کارگیری لاسیتک های فرسوده، ارزان بودن ساخت سازه در قیاس با سازه های مشابه و سهولت و سرعت اجرای آن از جمله مزایای این سازه لاستیکی به شمار می رود.
محمودی همچنین از بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی 54 طرح عمرانی، اقتصادی، تولیدی و خدماتی به ارزش 506 میلیارد و 353 میلیون ریال در دهه فجر امسال در این شهرستان خبر داد.
بخش رودخانه با جمعیتی افزون بر 21 هزار و 600 نفر در 55 کیلومتری شمال رودان قرار دارد.
شهرستان رودان با بیش از 124 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شرق شهرستان بندرعباس، مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7196/2094
خبرنگار: طیبه رحیمی**انتشار:هومن محمدکرمی



انتهای پیام /*