لزوم تقویت فرهنگ برخورد مناسب توأم با اخلاق مداری با مراجعه کنندگان به مراکز انتظامی



به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار حسین اشتری در نشست تخصصی دبیران کمیسیون های تحول کوپ(تحول کلانتری و پاسگاه ها) و مسئولان کمیته های سلامت اداری و صیانت فرماندهی انتظامی استان های سراسر کشور با اشاره به شرفیابی فرماندهان و مسئولان ارشد ناجا به محضر فرمانده کل قوا همزمان با هفته نیروی انتظامی در مهرماه سال گذشته، افزود: یکی از مطالبات مقام معظم رهبری توجه به کلانتری ها و ایجاد تحول در این راستا بوده است. مطابق فرمایش معظم له، طرح تحول کلانتری و پاسگاه ها در دستور کار قرار گرفت و در این راستا شورای عالی تحول کلانتری و پاسگاه ها تشکیل و تحول آنها به جد دنبال شد.
وی با تأکید بر اینکه عملکرد مطلوب نیروهای مسلح اعم از نیروی انتظامی ، سپاه و ارتش رضایت‌مندی مردم از نظام را در پی دارد، گفت: تحقق طرح تحول کلانتری و پاسگاه‌ها نیازمند اهتمام و تلاش آحاد فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی است.
سردار اشتری با بیان اینکه برخورد مناسب و اخلاق مدارانه با مردم در مراکز انتظامی به‌ویژه کلانتری‌ها، مطالبه و انتظار مقام معظم رهبری از نیروی انتظامی است، تأکید کرد: همه باید تلاش کنیم این مطالبه و انتظار معظم له را به‌خوبی پاسخ دهیم.
فرمانده نیروی انتظامی تأکید کرد: سیاست ناجا تحقق تدبیر رهبری مبنی بر ‘اقتدار توأم با رأفت، مهربانی و عدالت است’ ، باکسانی که به حقوق مردم تجاوز و تعدی، آسایش مردم را سلب می‌کنند با اقتدار و بدون اغماض برخورد می‌کنیم، اما اقتدار توأم با رأفت پلیس برای همه مردم است.
وی با تأکید بر لزوم ترویج و تقویت فرهنگ برخورد مناسب توأم با اخلاق مداری با مراجعه‌کنندگان به مراکز انتظامی گفت: کشف علمی جرم، بهره‌مندی از فناوری به‌روز، به‌کارگیری نیروی متخصص و متبحر از اقدامات مهم ما است در تلاشیم با خدمت صادقانه و خالصانه، مطلوب‌ترین خدمات را به مردم عزیز ارائه دهیم.
این مقام عالی انتظامی ادامه داد: اگر فردی از روی سلیقه نگری خود را محق برخورد بد با مردم و دیگران می‌داند، باید پس از ارائه تذکرات لازم و تکرار رفتار بدش، عذرش را بخواهیم، چراکه هیچ توهین و بی‌احترامی نسبت به مراجعه‌کنندگان پذیرفته نیست.
فرمانده نیروی انتظامی بابیان اینکه ملاک عمل پلیس تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری است، گفت: نیروی انتظامی به حول و قوه الهی در مسیر خدمت به مردم حرکت می‌کند، در کشور هیچ سازمانی با این تنوع ، گستردگی و اثرگذاری مأموریت وجود ندارد، باید قدر این مهم یعنی ؛ توفیق به خدمت را بدانیم و از همه ظرفیت‌ها برای پیشبرد اهداف و مأموریت‌ها بهره ببریم.
سردار اشتری تأکید کرد: باید تلاش کنیم میزان اعتماد و رضایتمندی مردم از پلیس روزافزون شود و ‘الگوی رفتاری’ متناسب و در شأن نظام و انقلاب اسلامی ارائه دهیم.
وی با اشاره به ناآرامی‌های اخیر در کشور ، اضافه کرد: پلیس در اغتشاشات هوشمندانه، با برنامه‌ریزی، عقلانیت، اقتدار توأم با خویشتنداری ظاهر شد و در عین دستگیری‌های هوشمندانه، از هیچ سلاح جنگی بهره نبرد، همه موفقیت‌ها را مرهون عنایات خداوند متعال و تدابیر مقام معظم رهبری هستیم چراکه رویکرد پلیس ؛ توجه بر تدبیر فرماندهی کل قوا مبنی بر ‘اقتدار توأم با خویشتنداری’ بود، که خوشبختانه این رویکرد و رویه پلیس، تقدیر و تشکر مردم و مسئولان را در پی داشت.
سردار اشتری اضافه کرد: هرچند احتمال وجود درصدی اشکال و خطا در هر سازمانی وجود دارد اما علیرغم تنوع و گستردگی مأموریت‌ها ، امروز نیروی انتظامی جزء پاک دست‌ترین سازمان‌ها در کشور است .
وی با اشاره به وجود رویکرد تلاش برای ارتقاء و بهبود وضعیت معیشتی کارکنان بیان کرد: حل مشکلات معیشتی کارکنان دغدغه جدی بنده و هیئت‌ رئیسه ناجا است و در این راستا نیز گام‌های مطلوبی ازجمله پرداخت مطالبه عطر گل یاس، بهبود و افزایش حقوق برداشته‌ شده است، باید بگویم بهبود و ارتقاء وضعیت معیشتی کارکنان همچنان در دستور کار است.
فرمانده نیروی انتظامی در ادامه با اشاره به اهمیت ‘انگیزه دهی ‘ و ‘تزریق امید’ در میان کارکنان افزود: در شرفیابی خدمت مقام معظم رهبری ایشان خطاب به بنده و سایر فرماندهان نیروی انتظامی فرمودند؛’ روحیه بدمید ‘ ، این مهم بیانگر اهمیت موضوع انگیزه بخشی به کارکنان است.
وی خطاب به فرماندهان و مسئولان ارشد نیروی انتظامی گفت: فرماندهان با کارکنان با رعایت ضوابط قانونی و سازمانی؛ رفتاری پدرانه، برادرانه، دلسوزانه و تعاملی داشته باشند ، چرا که معتقدیم ایجاد تعامل فرماندهان با کارکنان و زیرمجموعه در تحقق اهداف پلیس بسیار کارگشا است.
سردار اشتری تأکید کرد: هر مدیری که بتواند در مجموعه همدلی و همزبانی ایجاد کند به موفقیت خواهد رسید ، تحقق این رویکرد باعث نتیجه بخشی بهتر در مأموریت ها و کاهش جرائم در سازمان می شود.
اجتمام9105 ** 1418
تنظیم:معصومه نیکنام ** ناشر: مریم برزآبادی



انتهای پیام /*