30 طرح عمرانی در قشم به بهره برداری رسید



به گزارش ایرنا، علیرضا نصری روز دوشنبه در مراسم بهره برداری از طرح های عمرانی شهرستان قشم افزود: برق رسانی، آسفالت، زمین فوتسال محلی، خانه عالم، مدرسه و خانه بهداشت از جمله طرح های دهه فجر قشم است.
وی ادامه داد: هشت طرح برق رسانی شامل 78 دستگاه پست هوایی، هشت دستگاه پست زمینی، 360 دستگاه چراغ روشنایی معابر، شبکه های فشار ضعیف زمینی و هوایی به طول 13 هزار و 222 متر و نیز شبکه های فشار قوی هوایی و زمینی به طول 10 هزار و 411 متر و در مجموع با اعتبار بیش از 61 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
نصری اضافه کرد: آسفالت معابر محله های شهر قشم به مساحت 108 هزار متر مربع، پنج هزار متر مربع پیاده روسازی، بهسازی زمین ورزشی محله صاحب الزمان (عج) در مجموع با اعتبار 19 میلیارد و 500 میلیون ریال از دیگر طرح های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.
وی ادامه داد: بوستان و زمین چمن محله دلبری شهر درگهان نیز در مجموع به وسعت 2 هزار و 800 متر مربع، با اعتبار هفت میلیارد و 500 میلیون ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.
فرماندار قشم اظهار کرد: چهار خانه عالم در روستاهای طولا و سَلَخ در مجموع در 600 متر مربع مساحت و 360 متر زیربنا و با سه میلیارد و 200 میلیون ریال هزینه و نیز مدرسه سه کلاسه «وحدت» در روستای باغ بالا با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون ریال و با مساحت 100 متر مربع به بهره برداری رسید.
وی گفت: همچنین امروز در حوزه بهداشت و درمان، پنج خانه بهداشت در روستاهای گَوَرزین، جی جیان، دِفاری، زینبی و دهخدا هر کدام به مساحت 70 متر مربع، مرکز خدمات جامع سلامت روستایی به مساحت 130 متر مربع، مرکز مبارزه با هاری، سامانه رصد و رهگیری هوشمند زنجیره سرما و مرکز خدمات جامع سلامت روستایی در مجموع به ارزش 13 میلیارد و 60 میلیون ریال اجرا شد.
نصری ادامه داد: یک بوستان به مساحت 2 هزار و 600 متر مربع و به همراه وسایل بازی روشنای و آسفالت معابر به مساحت 40 هزار متر مربع و در مجموع به اعتبار 9 میلیارد و 200 میلیون ریال در شهر سوزا از دیگر طرح هایی است که مورد بهره برداری قرار گرفت.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
7500/2094
خبرنگار: حسین آزادمنجیری**انتشار:هومن محمدکرمی



انتهای پیام /*