آبادانی صدرصدی 2 هزار و 500 روستا به همت برکت



محمد نوروزی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، اظهار داشت: کل سرمایه گذاری انجام شده از سوی بنیاد برکت در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور تا 15 بهمن سال جاری 8 هزار و 626 میلیارد تومان بوده است.
وی درباره پروژه های اجرا شده و در دست اجرا توسط این بنیاد گفت: 14 هزار و 500 پروژه تکمیل و 11 هزار پرژه در دست اقدام است.
نوروزی درباره تعداد پروژه های توانمند سازی اقتصادی بنیاد برکت افزود: 335 از این پروژه ها در این حوزه است که ظرفیت اشتغال زایی برای 202 هزار نفر ایجاده کرده است.
وی تعداد مدارس ساخته شده از سوی این نهاد را هزار مدرسه با 6 هزار کلاس درس اعلام کرد و گفت: 130 هزار دانش آموز در 2 هزار و 50 روستا در این مدارس درس می خوانند.
نوروزی همچنین از توافق جدید ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) از طریق بنیاد برکت و با هماهنگی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس برای ساخت یک هزار مدرسه تا پایان سال 1400 در مناطق کمتر توسعه یافته کشور خبر داد، افزود: امیدواریم عملیات ساخت 300 مدرسه جدید تا مهر سال آینده به پایان برسد.
به گفته وی ساخت استاندارد مدارس و استفاده از تجهیزات گرمایشی و سرمایشی ایمن و مناسب از اولویت های بنیاد برکت است.
وی اضافه کرد: پیشنهاد مکان ساخت مدارس با اولویت مناطق محروم و تامین زمین مناسب و بدون معارض، تامین کادر، آموزشی و اداری مدارس، اداره مدارس و عدم تغییر کاربری مدارس از تعهدات وزارت آموزش و پرورش در این تفاهم نامه به شمار می‌رود.
اجتمام*1724*3377
خبرنگار: سمانه زین العابدین * انتشار: حسین فتح الهی



انتهای پیام /*