افتتاح 10 طرح عمرانی، خدماتی و کشاورزی در سروآباد



به گزارش خبرنگار ایرنا، سرپرست فرمانداری سروآباد روز سه شنبه در حاشیه افتتاح این طرح ها گفت: سی و دومین واحد مرغداری گوشتی این شهرستان با ظرفیت 25 هزار قطعه با مشارکت بانک کشاورزی و آورده شخصی متقاضی امروز با حضور معاونین سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان و مسئولان محلی به بهره برداری رسید.
فرزاد شمس اظهار کرد: این واحد مرغداری در زمینی به مساحت پنج هزار و 200 متر مربع از محل منابع ملی احداث شده و شامل هزار و 680 متر مربع سالن پرورش، 140 متر انبار دان، 180 متر مربع ساختمان سرایداری در 2 طبقه، 9 متر متربع اتاق ایزوله و 12 متر مربع اتاق ژنراتور برق است.
به گفته وی، برای اجرای این طرح هشت میلیارد ریال هزینه شده است که چهار میلیارد و 50 میلیون ریال آن تسهیلات بانک کشاورزی و سه میلیارد و 950 میلیون ریال آن نیز از محل سرمایه مالک این مرغداری تامین شده است.
شمس یادآور شد: طرح توسعه باغات دیم در روستای دره ناخی با اعتبار 935 میلیون ریال و افتتاح پروژه های دهیاری شامل احداث دیوار چینی، ساماندهی معابر و لوله گذاری فاضلاب در روستاهای هزارخانی، انجمنه و تازه آباد بخش مرکزی از دیگر طرح های افتتاح شده در ششمین روز از دهه مبارک فجر در شهرستان سروآباد بود.
سرپرست فرمانداری سروآباد تاکید کرد: پنج واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد امام (ره) نیز در روستاهای هزارخانی، بیساران، دگاگا، سرخه توت و بهرام آباد با اعتبار 2 میلیارد ریال به همت کمیته امداد سروآباد امروز افتتاح شد.
وی افزود: هزینه احداث واحدهای مسکونی مددجویان با کمک و مشارکت خیران و از محل طرح زکات بوده است که کمیته امداد سروآباد برای تکمیل و تجیهز هر واحد مسکونی 110 میلیون ریال هزینه کرده است.
شمس یادآور شد: تعمیر و مرمت مساجد به تعداد هشت مورد امروز در سطح روستاهای شهرستان سروآباد با اعتباری بیش از پنج میلیارد ریال به همت کمیته امداد حضرت امام (ره) نیز امروز افتتاح شد.
وی گفت: همچنین جشنواره غذاهای بومی محلی نیز در گرامیداشت دهه مبارک فجر در روستای هزارخانی برگزار شد.
به گزارش ایرنا، 805 پروژه و طرح عمرانی، خدماتی، رفاهی، آموزشی و درمانی در مجموع با بیش از چهار هزار و 218 میلیارد ریال اعتبار در دهه فجر امسال در استان کردستان به بهره برداری می رسد.
از 12 بهمن ماه 1357، سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی تا 22 بهمن ماه 57 که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید هر سال توسط مردم جشن گرفته می شود و امسال سی و نهمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران است.
در شهرستان سروآباد نیز 106 طرح خدماتی و عمرانی با بیش از 796 میلیارد ریال اعتبار در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی افزون بر 52 هزار نفری در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.
خبرنگار: فرزاد آداک**انتشار: سلیمانی
7354/9102



انتهای پیام /*