بهره برداری از 6 طرح عمرانی خدماتی شهرداری منطقه 7 تبریز



به گزارش ایرنا، این طرح ها شامل طرح تعریض و دو بانده کردن جاده خلجان، سرای محله کجوار به مساحت 220 متر مربع، مرمت فرهنگسرای کوثر و کتابخانه های عمومی منطقه، جدول گذاری 12 کیلومتر، آسفالت ریزی محلات در قالب طرح خدمات محله ای و یک باب غسالخانه است.
شهردار منطقه 7 تبریز گفت: تعریض و دو بانده کردن جاده خلجان در راستای ساماندهی و بهسازی جاده خلجان و مرتفع ساختن مشکلات چندن ساله موجود در مسیر با هزینه ای افزون بر 20 میلیارد ریال به طول 2.7 کیلومتر اجرا شده و شامل تعریض، اجرای رفوژ ، اصلاح آسفالت قدیمی، اجرای آسفالت جدید و خط کشی است .
علی فرخی ادامه داد: ارتقای فرهنگ شهروندی و آموزه های شهرنشینی از جمله اهداف مرمت فرهنگسرای کوثر و احداث سرای محله کجوار است که با هزینه 10 میلیارد ریال تکمیل شده است .
وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی بوستان محله کجوار همزمان با دهه فجر آغاز شد، 12 کیلومتر جدول گذاری با هزینه 12 میلیارد ریال، 165هزار متر مربع آسفالت ریزی با 30 میلیارد ریال در قالب طرح خدمات محله ای را از دیگر طرح های اجرا شده در این منطقه عنوان کرد.
شهردار تبریز در آئین بهره برداری از این طرح ها با بیان این که مدیریت منابع، باید متوجه نیازهای واقعی شهر شود، اعلام کرد: در بودجه ۹۷، توجه ویژه‌ای به خدمات محله‌ای مناطق کم‌برخوردار و توسعه متوازن مناطق شده و سعی بر این است تا نیازها و ضرورت‌های این مناطق، با تعریف مناطق معین پردرآمد، جبران شود .
ایرج شهین باهر با تاکید بر این‌که باید زمینه‌های «حیف و میل منابع» را شناسایی کرده و از میان برداریم، اظهار کرد: مقصود از «میل» همان تخلفات و زمینه‌های فساد است که در قانون، مجازات‌های خاص خود را دارد؛ اما «حیف‌‌شدن هزینه‌ها» زمانی است که اقدامات اجرایی، متوجه نیازهای شهر نشود .
شهردار تبریز با بیان اینکه وضعیت اقتصادی شهرداری‌ها در کل کشور مناسب نیست، گفت: با این حال، تمام عوامل شهرداری تبریز سعی دارند در این وضع، امور را پیش ببرند .
وی اقدامات شهرداری منطقه ۷ را نمونه همین اقدامات اثرگذار خواند و افزود: تلاش‌ها و خدمات منطقه ۷ و ارتباط مداوم مدیریت منطقه با مردم موجب شده نیازهای منطقه شناسایی و رفع شود .
شهین‌باهر با اشاره به این که باید نیازهای مردم را در بخش‌های مختلف شهر شناخته و رفع کنیم، افزود: در غیر این صورت، مردم، روش‌های مشکل‌سازی را برای رفع نیازهای خود انتخاب خواهند کرد که اصلاح آن، برای مدیریت شهر، بسیار هزینه‌بر است .
شهردار تبریز با بیان این‌که بخشی از مشکلات فرهنگی، به خاطر کمبود فضاهای عمومی و امکانات فرهنگی و اجتماعی است، گفت: توسعه فضای سبز و پارک‌های محله‌ای که مورد توجه شهرداری منطقه ۷ قرار گرفته، یک اقدام ارزشمند فرهنگی است و نقش موثر در ایجاد نشاط اجتماعی و غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان خواهد داشت.
شهرداری منطقه هفت تبریز در غرب این شهر بزرگترین محدوده این کلانشهر را زیرپوشش دارد.
خبرنگار و انتشار: پرویز انصاری
3071



انتهای پیام /*