زمینه حضور جدی بخش خصوصی در حوزه درمان فراهم می شود



به گزارش ایرنا، دکتر محمود رضا مرادی روز سه شنبه در نشست پایشی هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه که با حضور امام جمعه‌، فرماندار و مسئولان محلی کنگاور برگزار شد، با اشاره به اینکه قدمت بیمارستان شهید چمران این شهرستان به قبل از انقلاب بر می گردد، اظهار کرد: این بیمارستان نیازمند توسعه و تجهیز بیشتر است و باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.
وی بیان کرد: امیدواریم با ورود بخش خصوصی در حوزه های مختلف بهداشت و درمان، شاهد برطرف شدن بسیاری از مشکلات باشیم.
وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تنها قادر به حل 25 درصد از مشکلات حوزه بهداشت و درمان است، تصریح کرد: مابقی مشکلات باید با هم افزایی و همکاری دیگر نهادها و سازمان ها حل و فصل شود.
مرادی با اشاره به درخواست واحد دانشگاه آزاد کنگاور مبنی بر ایجاد دانشکده پرستاری، اظهار کرد: معاونت آموزشی و شورای دانشگاه علوم پزشکی باید مزایا و موانع این موضوع را بررسی کنند، ولی در نهایت نگاه دانشگاه به توسعه عادلانه استان، مثبت خواهد بود.

**بخش ICU بیمارستان شهید چمران کنگاور فعال می شود
مرادی در ادامه با اشاره به بخش ICU بیمارستان شهید چمران کنگاور که از سال 90 به بهره بردای رسیده بود ولی به علت کمبود نیرو غیرفعال بود، موافقت کرد که نیروی انسانی مورد نیاز آن را تامین کند.
وی استفاده از ظرفیت خیران نیک اندیش در جهت ساخت فضاهای ورزشی برای سلامت جامعه مورد تاکید قرار داد و افزود: خطبه های نماز جمعه فرصت مناسبی برای ترغیب خیران و ورزش دوستان در جهت ساخت یک مجموعه ورزشی برای ادارات و شبکه بهداشت و درمان است.
به گفته مرادی، شهرستان کنگاور از جمله شهرستان‌هایی است که تمامی مسئولان آن در پیشبرد اهداف سلامت هم صدا و هم گام هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: توصیف های خوبی که از وضعیت بهداشت و درمان کنگاور در این جلسه مطرح شد ما را دلگرم کرده و امیدواریم بتوانیم در توسعه و پیشرفت روزافزون حوزه سلامت این شهرستان گام برداریم.
شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر 76 هزار نفر در 94 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده و دروازه ورودی این استان غربی است.
8066/7447 خبرنگار: مجید رحمتی ** انتشار دهنده: علی مولوی



انتهای پیام /*