گازگرفتگی در بردخون بوشهر دو قربانی گرفت



معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: ساعت 7 صبح امروز یک حادثه گازگرفتگی در زمین‌های کشاورزی اطراف بردخون به مرکز پیام اورژانس 115 شهرستان دیر اطلاع داده شد که بلافاصله آمبولانس پایگاه فوریت‌های پزشکی بردخون به محل حادثه اعزام شد.
حسین ناظمیان پور درگت وگو با ایرنا افزود: حادثه در یک اتاق کوچک نگهبانی در زمین کشاورزی اتفاق افتاده بود که پس از اطلاع کشاورزان از عدم پاسخگویی با اورژانس 115 تماس گرفتند که همکاران فوریت‌ها پزشکی پایگاه بردخون فورا در محل حاضر شدند.
وی گفت: با حضور همکاران فوریت‌های پزشکی مشخص شد دو مرد به نام‌های (ع- م) 21 و (م – م) 30 ساله دچار حادثه شده‌اند و علی‌رغم عدم وجود هرگونه علایم حیاتی اما عملیات احیا توسط تکنسین‌های اورژانس 115 انجام و با آمبولانس به مرکز خدمات جامع سلامت بردخون منتقل شدند .
معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر اضافه کرد: عملیات احیا در مرکز خدمات جامع سلامت بردخون نیز توسط تیم احیا متشکل از پزشک ، بهیار و تکنسین فوریت‌های پزشکی ادامه یافت اماعملیات احیا به دلیل گذشت زمان از وقوع حادثه موفقیت آمیز نبود .
وی تصریح کرد: علت اصلی مرگ توسط کارشناسان پزشکی قانونی مشخص می‌شود اما با توجه به اینکه از پیک نیک برای گرم کردن اتاقک استفاده شده است ، احتمال زیاد این افراد به علت گازگرفتگی و استنشاق گاز منواکسید کربن جان خود را از دست داده باشند.
ناظمیان‌پور با تاکید بر رعایت اصول ایمنی در زمان استفاده از وسایل شعله‌دار متذکر شد: به منظور پیشگیری از مرگ و میر در اثر مسمومیت با گاز سمی منواکسید کربن، باید از وسایل گرمایشی استاندارد استفاده کنیم و علاوه بر این ایجاد تهویه مناسب به وسیله هوا کش‌ها و دوکش ها از پخش شدن گاز منواکسید کربن در فضا جلوگیری کرد.
بردخون در فاصله 150 کیلومتری جنوب استان بوشهر است.
7207/ 6045** خبرنگار: عباس بحرانی** انتشاردهنده:اکبر اقبال مجرد



انتهای پیام /*