امضاء تفاهمنامه همکاری بین شهرداری تنکابن و شرکت آب منطقه ای مازندران



به گزارش خبرنگار ایرنا ، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران روز چهارشنبه در این جلسه با ابراز خرسندی از امضاء این تفاهمنامه ، گفت : مازندران دارای 7 هزار کیلومتر رودخانه است که 500 کیلومتر آن از داخل شهرها می گذرد و متاسفانه از نظر منظر نازیبا هستند و هیچگونه ساماندهی صورت نگرفته است.
محمد ابراهیم یخکشی افزود : این رودخانه ها می توانند به یک فرصت برای هر شهری تبدیل شوند تا با احداث تفرجگاه های مناسب محیطی زیبا و دلپذیر برای مردم و گردشگران فراهم آورند.
وی با اشاره به تفاهم نامه همکاری با شهرداری پیرامون ساماندهی رودخانه چشمه کیله تنکابن ، اظهار داشت : این تفاهم نامه با رویکرد همکاری مشترک تلاش دارد تا از ظرفیت های این رودخانه در بخش های اقتصادی وگردشگری توسط بخش خصوصی استفاده نماید.
به گفته یخکشی ، شهرداری ها باید فضای شهری را توسعه دهند تا از شرایط فعلی خارج شود و مدیریت شهری را محدود به حریم شهر نکنند.
وی یادآور شد : مراحل مطالعاتی سد ازارود در حال انجام است تا هر چه سریعتر مراحل اجرایی آن آغاز شود تا با بهره برداری از آن بخشی از مشکل کمبود آب آشامیدنی مردم منطقه برطرف گردد.
شهردار تنکابن نیز در این جلسه امضاء این تفاهم نامه را اتفاقی خوب در حوزه گردشگری شهرستان دانست و گفت : هم اکنون دو برنامه احداث منطقه ویژه گردشگری از پل سوم تا کنار ساحل دریا و بلوار ساحلی در دستور کار است و با جدیت پیگیر آن هستیم.
محمد زرودی افزود : با امضاء این تفاهمنامه گام های نخست را استوار برداشتیم و تلاش داریم تا فضا را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری رودخانه چشمه کیله فراهم نماییم.
وی اظهار داشت : امیدواریم با برنامه هایی که مدنظر مدیریت شهری است بتوانیم تحول بزرگی را در آینده نزدیک برای شهر تنکابن رقم بزنیم.
این تفاهمنامه که ناظر به توافق کلی بوده و اعتبار آن از تاریخ امضاء به مدت سه ماه می باشد و به امضای محمد زرودی شهردار ، علیرضا فلاحتکار رییس شورای اسلامی شهر تنکابن و محمد ابراهیم یخکشی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران رسید.
رودخانه چشمه کیله (مزر) از بزرگترین و پر آب ترین رودخانه های تنکابن است که از ارتفاعات کوه های الموت ، تخت سلیمان و کندوان سرچشمه می گیرد و دارای دو شعبه است که شعبه اول از کوه های دو هزار و شعبه دوم نیز از کوه های سه هزار که مهمتر از شعبه اول است و در محلی به نام چاله دره در 24 کیلومتری جنوب شهر تنکابن دو شعبه به هم متصل می شوند.
این رودخانه پس از خروج از کوهستان به نام چشمه کیله و در قسمت جلگه به نام مزر نامیده می شود .بیشتر ایام سال دارای آب زیاد می باشد و عمق متوسط آن حدود ۱.۵ متر است و عرض آن بین ۳۰ تا ۳۵۰ متر و گاهی هم تا ۴۰۰ متر متغیر است.
در انتهای این رودخانه پرآب که از وسط شهر تنکابن به دریا می ریزد به خاطر دسترسی آسان به ان در صورت بستر سازی مکانی مناسب برای جذب گردشگران در فصل های مختلف سال است.
شهرستان 165 هزار نفری تنکابن در غرب مازندران واقع است.
خبرنگار : علیرضا پورعلم **انتشار دهنده: محسن حسن نیا
/1602/7513/1899



انتهای پیام /*