بهره برداری از 50 طرح آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با حضور معاون وزیر



به گزارش ایرنا، 16 مدرسه با 68 کلاس درس ، 8 نمازخانه، 2 باشگاه فرهنگیان، 3 مجموعه ورزشی، یک مرکز درمانی و بازسازی و تجهیز سیستم گرمایشی 13 مدرسه از جمله طرح هایی بود که امروز بطورهمزمان به بهره برداری رسید.
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی روز چهارشنبه در آئین بهره برداری از این طرح ها با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش در توسعه کشور گفت: وظیفه آموزش و پرورش تربیت نسلی مومن و کارآمد است و از این حیث به عنوان رکن توسعه در کشور به شمار می رود.
مجتبی زینی وند گفت: اجرای طرح های آموزش و پرورش در استان آذربایجان شرقی نشان از عزم جهادی دولت مردان و مشارکت های مردم دارد.
وی آموزش و پرورش را رکن توسعه در جامعه عنوان کرد و افزود: هر جامعه ای که در آموزش و پرورش سرمایه گذاری کند و از ظرفیت های انسانی و تعلیم و تربیت آن استفاده کند به رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی دست پیدا خواهد کرد.
زینی وند مشارکت در آموزش و پرورش را بعنوان تکلیف همگانی خواستار شد و افزود: همراهی مردم با سیاست های مسئولان آموزش و پرورش می تواند بسیاری از مشکلات موجود را حل کند.
استاندار آذربایجانشرقی نیز در این آئین با اشاره به نقش خیران در توسعه فضاهای آموزشی استان گفت: بسیاری از طرح ها در حوزه های مختلف آموزش و پرورش توسط خیرین یا با مشارکت آنان احداث می شود.
مجید خدابخش در ادامه با اشاره به موقعیت ویژه شهرستان بستان آباد گفت: در آینده ای نزدیک و با افتتاح خط آهن تبریز- بستان آباد- میانه این منطقه به بندر خشک استان تبدیل خواهدشد و بسیاری از مبادلات کالاها و خدمات استان ازاین شهرستان انجام خواهد شد.
استاندار ویژگی اصلی طرح های افتتاح شده درحوزه آموزش و پرورش را توجه به رفاه و توسعه همه جانبه در کنار توسعه فیزیکی فضاهای آموزشی عنوان کرد و گفت: کار معلم تربیت نیروی انسانی بعنوان اصلی ترین محور توسعه است و باید به رفاه و معیشت فرهنگیان توجه شود.
وحدتی نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی نیز اعلام کرد: در لایحه بودجه سال97 مبلغ یکصدهزارمیلیارد تومان برای ساخت و توسعه فضاهای آموزشی کشور در نظر گرفته شده است.
وی گفت: تلاش می کنیم تا در بودجه سال آینده مدارس دولتی را از پرداخت هزینه آب، برق و گاز معاف کنیم تا این هزینه ها صرف توسعه آموزش و پژوهش در مدارس شود.
وحدتی در ادامه با اشاره به مشکلات موجود درحوزه آموزش و پرورش بستان آباد گفت: با وجود نزدیکی شهرستان به مرکز استان متاسفانه هنوز در 5 کیلومتری تبریز هم روستایی وجود دارد که به دلیل نبود مدرسه دانش آموزان در کانکس درس می خوانند.
وی 30 مدرسه و کلاس درس در بستان آباد را نیازمند بهسازی و بازسازی دانست و گفت: برای پوشش نیازهای شهرستان احداث 20 مدرسه دیگر نیز ضروری است.
خبرنگار: علی کبیر ** انتشار: پرویز انصاری
/3071/7239



انتهای پیام /*