تامین امینت و محرومیت زدایی از اهداف قرارگاه عملیاتی شهید ناصری است



به گزارش ایرنا سردار حسن رجب زاده روز چهارشنبه در نشست خبری در بیرجند افزود: امنیت و توسعه 2 بال یکدیگر هستند و توسعه بدون امینت رخ نمی دهد.
وی اظهار کرد: از ابتدای امسال 85 پروژه محرومیت زدایی شامل کارگاه های کمک اشتغالی، ایجاد سرویس بهداشتی و حمام عمومی تکمیل و به مردم شهرستان های نهبندان، سربیشه، زیرکوه و درمیان که چهار شهرستان مرزی خراسان جنوبی هستند، تحویل شده است.
وی گفت: در حوزه سلامت نیز طرح توافقی بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت بهداشت و درمان نیروی زمینی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی برای تجهیز 12 بیمارستان منعقد شد تا این بیمارستان ها به بیمارستان تخصصی تبدیل شود.
فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری بیان کرد: یک بیمارستان در شهر اسدیه شهرستان درمیان تجهیز شد و بنا داریم در این بیمارستان ها تیم غربالگری مشکل سلامت مردم منطقه را بررسی کند و به شکل تخصصی اقدام به درمان شود.
وی افزود: 23 بهمن ماه این بیمارستان تخصصی در شهر اسدیه افتتاح و 14 تخصص از جمله قلب، چشم، ارتوپدی، اعصاب و روان، اطفال و زنان در این بیمارستان فعال می شود.
وی گفت: تاکنون تیم های غربالگری، 70 روستای منطقه را بررسی و کار نیازسنجی پنج هزار و 500 نفر را انجام داده اند.
سردار رجب زاده اظهار کرد: جلسات مشترک با دستگاه هایی مثل راه و شهرسازی و اداره کل منابع طبیعی برای اجرای هرچه بهتر پروژه ها انجام شده است.
وی گفت: بنا داریم از ظرفیت ایلات و عشایر و مردم مرزنشین برای پاسداری از مرزهای استان استفاده کنیم.
وی اضافه کرد: در خراسان جنوبی به لحاظ وجود امنیت پایدار و مطلوب، به دنبال حفظ این امنیت هستیم.
7559*3028
خبرنگار: امیرشاهین نایبی فر * انتشار: رسول محمدحسنی



انتهای پیام /*