جمهوری اسلامی در عرصه حقوق بشر و حقوق شهروندی جایگاه مطلوبی دارد



به گزارش ایرنا، محمود عباسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در سمنان افزود: از آنجایی که غربی‌ها‌ نگاه ابزاری به موضوع حقوق بشر دارند، آن را در بوق و کرنا کرده و مشکلاتی را مطرح می‌کنند که خود آن‌ها وضعیت بدتر آن را در کشور خودشان تجربه می‌کنند.
وی از برگزاری جشنواره ملی حقوق کودک و حقوق شهروندی در سال آینده خبر داد و اظهار داشت : جشنواره ملی حقوق کودک به منظور توجه بیشتر به حقوق کودکان، 20 مهر ماه سال آینده در تهران برگزار می‌شود.
عباسی بیان کرد: مرجع متناظر استانی حقوق کودک در استان سمنان همانند سایر استان ‌ها تشکیل شده و برای اینکه نهادهای مدنی و سازمان‌های مردم‌نهاد توجه و ترغیب بیشتری به حوزه حقوق شهروندی و حقوق کودک داشته باشند برنامه ‌ای طراحی شده که سال آینده در روز جهانی کودک برگزار می‌شود.
معاون حقوق بشر و بین‌الملل وزیر دادگستری ادادمه داد : در این جشنواره قرار است کتب، پایان‌نامه ‌ها ،مقالات و انیمیشن ها، آرای برتر قضایی نهادهای فعال و برتر در عرصه کودک و سازمان‌های مردم‌نهادی که در زمینه حقوق کودک فعالند آثار خود را به نمایش بگذارند.
وی تصریح کرد : این اقدام در حوزه حقوق شهروندی نیز اجرا خواهد شد و همزمان با سالروز ابلاغ منشور حقوق شهروندی در 29 آذر ماه سال آینده جشنواره ملی حقوق شهروندی برگزار می شود.
عباسی درباره مهمترین مصائب و آسیبی که کودکان با آن مواجهند و باید پیگیری بیشتری شوند، اظهار داشت: بحث تنبیه کودکان و موضوع کودکان کار و خیابان از مواردی است که در بعضی از استان‌ها چون تهران نیاز به رسیدگی دارد.
وی خاطرنشان کرد : در تهران برنامه نویدبخشی در این زمینه شروع شده که به ساماندهی این کودکان می‌انجامد.
دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران بیست و نهم ماه آذر سال 95 منشور حقوق شهروندی را شامل 23 سرفصل و 120 ماده به همراه ساز و کار اجرا و نظارت بر حسن اجرای حقوق شهروندی و ارجاعات قانونی مواد آن امضا و رونمایی کرد.
عباسی به منظور شرکت در همایش حقوق شهروندان به استان سمنان سفر کرد.
6026
*خبرنگار: محدثه عباسی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.



انتهای پیام /*