روستاییان یاران وفادار و کم توقع انقلاب اسلامی هستند



به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری روز چهارشنبه در همایش فجرآفرینان انقلاب اسلامی بخش قره پشتلو در روستای سهرین افزود: روستاییان با تولید غذای مورد نیاز جامعه، بار سنگینی را از روی دوش بخش اقتصاد کشور بر می دارند.
وی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی کارهای اساسی و مهمی در روستاها انجام شده است، ادامه داد: البته نباید به این اقدامات انجام گرفته اکتفا کرد بلکه روستاهای ما باید بیش از پیش آباد تر شوند.
درویش امیری در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اشاره کرد و گفت: این صندوق که در زمان دولت اصلاحات شکل گرفت، اکنون به زیبایی به بار نشسته و زمینه بهره مندی کهنسالان روستاها را از خدمات بیمه بازنشستگی فراهم کرده است.
استاندار زنجان همچنین از بهره برداری از عملیات گازرسانی به 58 روستای استان در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: تلاش ما بر این است تا پایان سال آینده همه روستاهای بالای 20 خانوار استان از نعمت گاز شهری بهره مند شوند.
وی اظهار کرد: هم اکنون 400 روستا در استان زنجان از نعمت گاز شهری برخوردار هستند که این مهم طی چند سال اخیر حاصل شده است.
به گزارش ایرنا، بر اساس نتایج سرشماری سال 95، جمعیت روستایی روستایی استان زنجان بالغ بر 346 هزار نفر است که این میزان 38 درصد کل جمعیت استان را شامل می شود.
استان زنجان دارای 935 روستای دارای سکنه است که از این تعداد 730 روستا بالای 20 خانوار هستند.
درویش امیری ماندگاری جمعیت در روستاها را در گرو خدمات رسانی به آنها برشمرد و اظهار کرد: از سال 92 تا کنون بیش از 6 هزار پروژه عمرانی در سطح روستاهای استان اجرا شده است.
درویش امیری با بیان اینکه هم اکنون اکثر روستاهای استان به جز تعداد کمی از روستاهای ییلاقی دارای راه آسفالته هستند، افزود: متاسفانه با وجود این حجم خدمات انجام گرفته، گاهی زبان ناشکری شنیده می شود که موجب رنجش است.
وی تصریح کرد: زبان ما باید زبان شکر و تشویق باشد، مشکلات کشور را هم بدانیم اما خدا را هم شکر کنیم که این نعمت ها را از ما نگیرد.
استاندار زنجان حضور مردم و وجود رهبری عاقلانه، خردمندانه و جامع بنیانگذار جمهوری اسلامی،حضرت امام خمینی(ره) را از ارکان مهم و اساسی شکل گیری انقلاب اسلامی خواند و گفت: ملت ایران تحت رهبری حضرت امام(ره) و در ادامه نیز با هدایت رهبر معظم انقلاب اسلامی طی 40 سال حیات انقلاب اسلامی، حوادث سخت و دشواری را یکی از پس دیگری از پیش روی خود برداشته است.
دوریش امیری با بیان اینکه اسلام نقطه مشترک و موتور محرک ملت ایران در انقلاب اسلامی بود، اظهار کرد: باید به ملت ایران برای ایجاد و استمرار چنین انقلابی تبریک گفت.
در هفتمین روز از دهه فجر با حضور استاندار زنجان و فرماندار شهرستان زنجان چندین پروژه از جمله دبیرستان شبانه روزی 10 کلاسه روستای ینگجه، و نیز چند طرح کشاورزی و دامداری در بخش های مرکزی و قره پشتلو شهرستان زنجان به بهره برداری رسید.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: رویا رفیعی



انتهای پیام /*