40 درصد آب آشامیدنی رامشیر هدر می رود



اقبال محمدیان روز چهارشنبه در آیین بهره برداری مخزن شبکه آبرسانی شهرستان رامشیر اظهار کرد: با بهره برداری از این مخزن آب، این شهرستان هم اکنون دارای 2 مخزن با ظرفیت هشت هزار متر مکعب آب داشته که در افزایش ذخیره آب، جلوگیری از هدر رفت، افزودن پایداری شبکه توزیع و توزیع آب بهداشتی، و امکان ذخیره ٧٢ساعته آب در شرایط اضطراری موثر است.
وی افزود: 6٣میلیارد ریال برای اصلاح شبکه آبیاری شهرستان رامشیر تخصیص یافته است.

** بیمارستان رامشیر به یک انبار بزرگ تبدیل شده است
محمدیان همچنین گفت:بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) این شهرستان با حداقل امکانات، تبدیل به یک انبار بزرگ بدون نیروی انسانی شده است.
وی افزود:انتظار می رود بخش های مختلف دیالیز، رادیولوژی و همچنین تاسیسات بیمارستان این شهر راه اندازی شود تا بهترین نسخه، اعزام بیماران به شهرهای اطراف نباشد.

جاده رامشیر – ماهشهر پرحادثه
محمدیان در ادامه با بیان اینکه جاده رامشیر به ماهشهر یکی از پر تردد ترین و پرحادثه ترین جاده های خوزستان است، گفت: خواسته و انتظار مردم شهرستان رامشیر دو بانده شدن این جاده، افزایش امنیت رفت و آمد و کاهش تلفات انسانی در آن است.
وی تاکید کرد: هم اکنون تنها ١٣ کیلومتر از ٣١ کیلومتر این جاده زیرسازی شده و انتظار می رود برای جذب اعتبارات برای این بخش اقدامات ویژه ای صورت گیرد.
نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این شهرستان در حوزه ورزش نیاز به اعتبارات ویژه دارد، یادآور شد: این شهرستان هنوز فاقد استخر است و با وجود در نظر گرفتن ١٥ میلیارد ریال اعتبار، تکمیل آن به اعتبارات ویژه ای نیاز دارد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان نیز در این آیین با اشاره به تخصیص 150 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای حل مشکلات گردو غبار و آب گفت: شهرستان رامشیر نیز از ثمرات این اعتبار، از مبلغ قابل توجهی در بخش های مختلف بهره مند خواهد شد.
امید حاجتی ادامه داد: در بحث حل مشکل فاضلاب خوزستان نیز تامین اعتبار لازم انجام گرفته و سهم شهرها طبق برنامه پیش بینی شده به آنها تخصیص می یابد.
وی ادامه داد:این اعتبار نظیر اعتباراتی که برای بهبود شبکه های فرسوده آب شرب شهری که به رامهرمز و رامشیر داده شده، به این شهرها نیز داده می شود.
وی گفت: تمام مشکلات تاریخی خوزستان در چند سال اخیر توسط مسئولان استانی به طور جدی پیگیری شده و دولت نیز در این زمینه توجه خوبی به استان خوزستان داشته است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان با اشاره به مشکلات موجود در جاده رامشیر افزود: تردد بالای ماشین های سنگین در این جاده، مردم را با مشکلاتی روبه رو کرده به همین دلیل حل مشکلات این جاده با هماهنگی راه و شهرسازی و تامین اعتبار آن، در اولویت است.
حاجتی گفت: برنامه ریزی شده تا در دو سال آینده برای تمام شهرهای بدون استخر خوزستان، استخر ساخته شود.
شهرستان رامشیر جمعیتی بالغ بر ٢٥ هزار نفر دارد و مرکز آن در 125 کیلومتری جنوب شرق اهواز قرار دارد. آب شرب آن از طریق تاسیسات آبرسانی آب جنوب شرق ،تصفیه خانه مرغزار و تلمبه خانه امیدیه یک و خط انتقال فولادی به میزان ١٤ هزار متر مکعب در شبانه روز تامین می شود.
پروژه بهره برداری شده امروز شامل مخزن هشت هزار متر مکعبی ، ایستگاه پمپاژ و تابلو های برق مربوطه و همچنین ساختمان و سیستم گندزدایی آب شرب به روش الکترولیز نمک طعام و محوطه سازی است.
از اهداف این پروژه ، افزایش میزان ذخیره آب شرب و همچنین پایدار سازی شبکه توزیع آب شرب شهرستان رامشیر است.
سیستم گندزدایی به روش الکترولز نمک طعام برای نخستین بار در پروژه های آب خوزستان اجرا شده که از مزایای آن، بی خطر بودن در مقایسه با سیستم های کلر زنی گازی است.
اعتبار این پروژه بالغ بر ١٢٠میلیارد ریال بوده که از محل اعتبارات عمرانی تامین و پرداخت شده است.
6037
خبرنگار: سپیده اسکندری ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی



انتهای پیام /*