اجرای مرحله نخست طرح الگوی نوین مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری



به گزارش ایرنا، وحید خلیلی اردلی روز پنجشنبه در نشست بررسی طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی این استان افزود: طرح الگوی نوین مشاغل خانگی دارای سه مرحله شناسایی ظرفیت ها و مزیت ها، آموزش و توانمندسازی و اتصال به بازار است که بزودی مرحله نخست این طرح در استان به پایان می رسد.
وی افزود: این طرح با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی در هشت استان کشور از جمله چهارمحال و بختیاری به صورت آزمایشی در حال اجراست.
خلیلی اردل تصریح کرد: مرحله اول بررسی، شناسایی و اولویت‌بندی مزیت‌های استان‌هاست و مرحله دوم این طرح، توانمندسازی است و در این مرحله ارزیابی و استعدادسنجی متقاضیان، هدایت و مشاوره به آنان، آموزش و ایجاد شبکه‌ بین کارآفرینان، خبرگان حوزه مشاغل خانگی و حتی بازار و خریداران انجام می‌شود.
رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری اتصال به بازار را مهمترین بخش و مرحله سوم اجرای طرح دانست و عنوان کرد: بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی در مرحله شکل‌گیری به‌علت نداشتن توجه به بازارهای هدف، با شکست مواجه می‌شود از همین رو تلاش بر این است تا با برندسازی و ایجاد بازار فروش برای محصولات تولیدی مشاغل خانگی گام مهمی در توسعه این مشاغل برداریم.
خلیلی اردلی خاطرنشان کرد: فرهنگسازی، اطلاع رسانی و تغییر نگرش به مقوله اشتغال اصل مهمی در اجرای این طرح است و تاکنون اقدامات موثری در این حوزه انجام گرفته است.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، کردستان، لرستان، خراسان جنوبی، آذربایجان غربی، خراسان شمالی و کرمانشاه استانهای پایلوت اجرای طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی کشور انتخاب شده اند که به گفته دبیر ستاد مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این طرح تا پایان فروردین ماه سال 97 به اتمام می رسد.
خبرنگار: خاطره حسین زاده**انتشاردهنده:جهانبخش صفری
7363/6021



انتهای پیام /*