استان زنجان کم حاشیه ترین دادگستری کشور را دارد



به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی روز پنجشنبه در جمع شماری از قضات و کارکنان دادگستری زنجان افزود: تمام قضات و کارکنان این مجموعه باید توان خود را برای خدمت رسانی درست به جامعه صرف کنند.
طبق گفته رئیس کل دادگستری استان زنجان، غالب کارکنان دادگستری ایثارگر بوده و حدود 40 نفر از فرزندان شهدا نیز در این مجموعه خدمت می کنند.
حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه باید انقلاب اسلامی و شرایط قبل از آن را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داد، گفت: شوروی سابق و آمریکا درباره ماندن شاه به تفاهم رسیده بودند، اما مردم با رهبری امام خمینی(ره) موفق به شکست بلوک شرق و غرب شدند.
وی افزود: این اتحاد دلایل سیاسی فراوان و راهبردی زیادی داشت و در آن زمان بحث دروازه تمدن را توسط شاه مطرح کردند.
امام جمعه زنجان با خیانت عنوان کردن اصلاحات ارضی در زمان طاغوت، تصریح کرد: نتیجه این اصلاحات در بودجه سال 56 کشور خود را به خوبی نشان داد و ایران فقط برای کمتر از 2 ماه از محصولات کشاورزی راهبردی ذخیره داشت.
وی خاطرنشان کرد: از همین رو برای مابقی ماه های سال باید محصولات کشاورزی را از سایر کشورها وارد می کردیم.
حجت الاسلام خاتمی تاکید کرد: تنها جایی که کسی احتمال نمی داد در آن کشور انقلاب شود، کشور ایران بود، چون اروپا، آمریکا و شوروی سابق قاطعانه از حکومت پهلوی حمایت می کردند.
امام جمعه زنجان تصریح کرد: پایه و شاکله اکثر کتاب هایی که ریشه های انقلاب اسلامی و نظریه ولایت فقیه را بررسی کرده اند، به 12 جلسه سخنرانی حضرت امام در زمان تبعیدشان به نجف اشرف برمی گردد.
وی افزود: همه می گویند قدرت فساد آور است، اما این قدرت زمانی که از خدا بترسید و برای گسترش راه حق خداوند باشد، فرق خواهد کرد.
امام جمعه زنجان گفت: در این 40 سال دشمن هرچه در توان داشته انجام داده است، اما به مدد خداوند، ولایت فقیه و حضور مردم در صحنه در نقشه های خود موفق نبوده است.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی



انتهای پیام /*