بهره برداری از هفت خانه بهداشت روستایی و یک طرح آبرسانی در روستاهای مراغه



به گزارش ایرنا، رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه روز پنجشنبه در آیین افتتاح هفت خانه بهداشت روستایی که در روستای ساروقیه به صورت نمادین برگزار شد، گفت: هم اکنون صد درصد جمعیت روستاهای این شهرستان زیرپوشش خدمات خانه های بهداشت روستایی قرار گرفته است.
علی جنتی افزود: براساس طرح تحول نظام سلامت، توسعه مراکز بهداشتی در مناطق شهری در دستور کار و برنامه این دانشکده قرار گرفته است.
وی با اشاره به ساخت هفت خانه بهداشت روستایی در این شهرستان ادامه داد: این مراکز در روستاهای بیانلوجه، احمد آباد، میمونق، اورتا قشلاق، آغبلاغ علیا، قم تپه و ساروقیه احداث شده است.
وی اضافه کرد: این خانه های بهداشت روستایی هرکدام با زیربنای 100 مترمربع و اعتبارحدود یک میلیارد و 300 میلیون ریالی و در مجموع هشت میلیارد و 500 میلیون ریال ساخته شده است.

**بهره برداری از طرح انتقال آب شرب روستای آغجه کهل
بهره برداری طرح از طرح انتقال آب شرب به روستای آغجه کهل همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور مسئولان شهرستانی آغاز شد.
مدیر آب و فاضلاب روستایی مراغه در آیین افتتاح این طرح گفت: طرح انتقال آب شرب به این روستا از مجتمع آبرسانی شهید دهقان با هدف تامین آب شرب 228 خانوار این روستا در مدت کمتر از یک سال اجرا شده است.
بذرافشان افزود: برای این منظور، سه هزار و 500 متر خط انتقال، 500 متر اصلاح شبکه و یک حلقه چاه حفر شده است.
وی اضافه کرد: برای اجرای این طرح، یک میلیارد و 800 میلیون ریال هزینه شده است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487



انتهای پیام /*