رئیس جمعیت هلال احمر: 2 میلیون نیروی امدادی در کشور فعالیت دارند



به گزارش ایرنا، علی اصغر پیوندی روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از سوله انبار امدادی شهرستان بندر خمیر افزود: جمعیت رسمی کارکنان هلال احمر نیز در مجموع 8 هزار و 500 نفر است.
وی بیان داشت: یکی از وظایف جمعیت هلال احمر کشور، ایجاد پایگاه امدادی دریایی در مناطق جنوب است.
وی اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص مناطق جنوب و هم جواری این منطقه ها با دریا و هم چنین بروز حادثه دریایی باید در زمینه ایجاد پایگاه های امدادی دریایی فعالیت بیشتری داشته باشیم.
پیوندی اضافه کرد: آموزش زیر بنای تمامی فعالیت های هلال احمر است چرا که یکی از راه های کاهش آسیب ها در موقع حادثه بهره گیری از آموزش همگانی است.
وی گفت: جمعیت هلال احمر یک نهاد مردمی و برای مردم است و از مجموعه نهادهای مردمی و خیران می خواهیم که این سازمان را برای ساخت، تجهیز و تکمیل مجموعه های امدادی یاری کنند.
رئیس جمعیت هلال احمر کشور یادآور شد: همزمان با سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی چند طرح عمرانی این جمعیت در کشور به بهره برداری رسیده است که ساختمان اداری و امدادی میناب و انبار امدادی بندرخمیر در استان هرمزگان از جمله این طرح ها است.
وی هدف از ایجاد انبارهای امدادی را کمک رسانی به مردم در زمان حادثه عنوان کرد و گفت: احداث سوله های امدادی مهم ترین هدف هلال احمر به شمار می آید.
وی هزینه ساخت انبار امدادی در بندرخمیر را افزون بر 9 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این طرح در زمینی به مساحت 864 مترمربع ساخته شده است.
شهرستان بندر خمیر در 75 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد.
7195/7408
خبرنگار : رقیه غلامی زاده ** انتشار: محمد جهانگیریان



انتهای پیام /*