مدافعان حرم خوزستان نقش مهمی در آزادسازی شهرهای سوریه داشتند



به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام طاها توکلی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه یادواره شهدای فاتح نبل و الزهرا گردان فاتحین خوزستان اظهار کرد: در این مراسم مدافعان حرم، همرزمان شهیدان، خانواده های شهدای مدافع حرم و ایثارگران حضور یافتند تا برای دومین سال یاد و خاطره شهدای فاتح نبل و الزهرا را گرامی بدارند.
وی افزود: عملیات نصر 2 با حضور گردان فاتحین خوزستان در بهمن ماه سال 1394 انجام شد که این عملیات بزرگ فتح دو شهر تصرف شده توسط تکفیری ها را پس از چهار سال به دنبال داشت.
مسئول یادواره شهدای نبل و الزهرا گردان فاتحین خوزستان ادامه داد: فتح شهرهای نبل و الزهرا آغازی برای فتح سایر مناطق اشغال شده به دست داعش بود که به همت جبهه مقاومت انجام شد.
حجت الاسلام توکلی تصریح کرد: حضور موثر و جانفشانی جوانان غیور و مدافعان حرم خوزستانی در عملیات آزادسازی این دو شهر مهم و سایر شهرهای سوریه افتخار بزرگی را برای این میهن اسلامی به همراه داشت که یادآوری این رشادت ها از ضرورت ها ست.
وی تصریح کرد: خوزستان درعملیات نصر 2 که در دو مرحله یکی در 12 بهمن ماه 1394 همزمان با آغاز دهه فجر و دیگری در 19 بهمن ماه ، 13 شهید و یک مفقودالاثر را تقدیم کرد.
جمعی از مدافعان حرم گردان فاتحین خوزستان در عملیات های بعدی نیز حضور داشته و تعدادی از این رزمندگان نیز به شهادت رسیدند و جمع شهدای این گردان به 19 تن رسید.
یادواره شهدای نبل و الزهرا سوریه روز پنجشنبه با حضور سفیر سابق ایران در عراق ، جمعی از فرماندهان سپاه، مسئولان استان، مدافعان حرم و خانواده های شهدای مدافع حرم در سرسرای امام خامنه ای مجتمع فجرسپاه برگزار شد و در این مراسم با اجرای نمایش حماسی ، مداحی و خاطره گویی یاد و خاطره شهدای مدافع حرم گردان فاتحین خوزستان گرامی داشته شد.
6068/7152 خبرنگار: محمدرضاخبازان**انتشار:محمدعلی فریدپناه



انتهای پیام /*